اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تشدید تنش اتمی در شبه جزیره؛ سئول هم پیونگ یانگ را تهدید کرد

به دنبال تهدید اتمی کره شمالی در واکنش به پهلوگیری زیردریایی اتمی آمریکا در شبه جزیره کره، وزیر دفاع کره جنوبی هشدار داد هرگونه استفاده از سلاح اتمی به پایان پیونگ یانگ منجر خواهد شد.

تشدید تنش اتمی در شبه جزیره؛ سئول هم پیونگ یانگ را تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع کره جنوبی به مواضع وزیر دفاع کره شمالی درباره تهدید آمریکا به حمله اتمی واکنش نشان داد و گفت: اگر پیونگ یانگ از سلاح اتمی علیه متحدان سئول و آمریکا استفاده کند پایان خود را رقم خواهد زد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای در این زمینه تاکید کرد: «در صورت هرگونه استفاده کره شمالی از سلاح اتمی علیه آمریکا، متحد کره جنوبی، این کشور با واکنش فوری و قاطع از سوی متحدان ما مواجه خواهد شد و و ما قویا هشدار می‌دهیم که هرگونه حمله به پایان رژیم کره شمالی منجر خواهد شد...»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «کانگ سون-نم»، وزیر دفاع کره شمالی روز پنجشنبه به آمریکا هشدار داد حضور زیردریایی هسته‌ای این کشور در کره جنوبی زمینه را برای اینکه پیونگ‌یانگ تبعات هسته‌ای اقدام آمریکا را بررسی کند فراهم کرده است. 

رسانه‌های آمریکا روز سه‌شنبه از پهلوگیری نخستین زیردریایی هسته‌ای ایالات متحده در کره جنوبی برای اولین بار طی چهار دهه گذشته خبر دادند.

مطابق آن گزارش‌ها، این زیردریایی به نام «یو.اس.اس کنتاکی» در رویدادی نادر در «بوسان» توقف کرد. شبکه خبری ای‌بی‌سی گزارش داد از سال ۱۹۸۱ به این سو این نخستین بار است که زیردریایی مجهز به موشک‌های بالیستیک هسته‌ای وارد کره جنوبی شده است و یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی نیز از این زیردریایی بازدید کرده است.

وزیر دفاع کره شمالی در واکنش به این تحول، روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد: «به ارتش آمریکا این واقعیت را یادآوری می‌کنم که نمایان شدن فزاینده زیردریایی هسته‌ای و سایر تجهیزات راهبردی جزو شرایطی است که در قوانین کره شمالی درباره سیاست نیروهای هسته‌ای استفاده از سلاح‌های اتمی را مجاز می‌کند.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یون سوک یئول رئیس جمهور کره جنوبی در ماه آوریل اعلامیه‌ای را درباره برداشتن گامهای بیشتر برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مورد توافق قرار دادند. این توافقات شامل بازدید منظم زیردریاییهای بالستیک اتمی، ناوهای هواپیما بر و بمب افکنهای آمریکایی از کره جنوبی است.

«فرانک آئوم»، کارشناس ارشد مسائل آسیا در اندیشکده آمریکایی «مرکز آمریکایی صلح» در گفت‌وگو با نیوزویک تصریح کرد که تهدید وزیر دفاع کره شمالی یکی از تفسیرهای ممکن از دکترین هسته‌ای کره شمالی است. 

طبق گفته این کارشناس، در دکترین هسته‌ای کره شمالی تصریح شده یکی از شرایطی که پیونگ‌یانگ می‌تواند از حمله هسته‌ای استفاده کند زمانی است که تشخیص داده شود حمله هسته‌ای یا غیرهسته‌ای از جانب دشمن قریب‌‌الوقوع است. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول