اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون گفت: امروز دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی برای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه هستند که اگر در گذشته نیازی به برقراری ارتباط بین این دو نهاد در جامعه احساس نمی‌شد ولی امروز لزوم ایجاد چنین ارتباط و تعاملی، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمد جعفر شفیعی در حاشیه اردوی راهیان پیشرفت، ارتباط صنعت با دانشگاه و دانشجویان را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: باید نیازهای صنعت احصا شود و در قالب پروژه از سوی دانشگاهیان مورد پیگیری قرار گیرد و اگر این اتفاق رقم خورد، به یقین برای صنعت و اقتصاد کشور مفید و راهگشا خواهد بود.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون، هدف از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت را آشنایی دانشجویان با دستاوردهای علمی و صنعتی انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: این اردو در حقیقت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی دانشجویان با داشته‌های کشور عزیزمان در بخش‌های مختلف است.

 شفیعی معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی در زمینه‌های مختلف، امید آفرینی در قشر دانشجو و ایجاد روحیه نشاط و خودباوری و همچنین ایجاد زمینه لازم برای ورود جوانان به عرصه علم، صنعت و فناوری را امری ضروری تلقی و تصریح کرد: سیر مراحل پیشرفت و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه و کشورهای غیرایرانی باعث شد بتوانیم با اتکا به جوانان خود دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم و باید به این نکته توجه داشت که در جوانان ایرانی ابتکار، خلاقیت و نوآوری وجود دارد که باید کشف شود تا رشد و شکوفایی در بخش های تولیدی و صنعتی حاصل گردد.

شفیعی استفاده از ظرفیت دانشجویان برای عارضه یابی و احصاء مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و ارائه راهکارهای موثر برای بهبود آن را در این راه موثر دانست و در ادامه افزود: ایجاد فضا و بستر مناسب برای اجرایی شدن ایده های دانشجویی در حوزه ارتقاء تولید و بهره وری واحدهای تولیدی شهرک صنعتی و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون قرار دارد.

وی گفت: بسیج مهندسین صنعت و معدن ظرفیت بالایی دارد که تلاش می کنیم با بهره گیری از این ظرفیت عظیم منابع انسانی متخصص و کارآزموده مورد نیاز شرکت های تولیدی و صنعتی را تأمین و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

در ادامه این تور صنعتی دانشجویان رشته های مهندسی ضمن بازدید از فعالیت شرکت های تولیدی و صنعتی، با فرایند تولید محصولات آشنا شدند.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول