اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی: برای آینده اسرائیل نگرانم

مقام سابق رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتقاد از طرح اصلاحات قضائی برای آینده این رژیم ابراز نگرانی کرده است.

مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی: برای آینده اسرائیل نگرانم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناداو آرگامان»، رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک یا شین بِت) از طرح اصلاحات قضائی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم ابراز نگرانی کرده و آن را مقدمه جنگ داخلی دانسته است. 

آرگامان در مصاحبه‌ای با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست که از پیشبرد طرح اصلاحات قضائی عقب‌نشینی کند. 

او همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو برای این از طریق «انتخابات دموکراتیک» روی کار نیامده که «دموکراسی اسرائیل» را تخریب کند. 

این مقام سابق شاباک درباره نتانیاهو گفت: «او مثل موقعی که من او را می‌شناختم به اسرائیل متعهد نیست. به نظرم او بیشتر در قبال یک ائتلاف ناممکن احساس تعهد می‌کند.»

مصاحبه آرگامان اندکی بعد از آن انجام شد که کمیته قضائی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مسیر دو رأی‌گیری در دوشنبه آینده برای پیشبرد طرح جنجالی نتانیاهو را هموار کرد. 

نتانیاهو از زمان تصدی پست نخست‌وزیری، با وجود تظاهرات گسترده علیه وی و کابینه‌اش بر سر طرح جنجالی قضایی اعلام کرده که این طرح را متوقف نخواهد کرد.

مخالفان این طرح می‌گویند که هدف نتانیاهو از آن، کاستن از قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی است این طرح حاوی پیشنهادهایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است. اما نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضاییه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند.

پیشنهاد اصلاحات قضایی، باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی علیه آن شده است. معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند. 

آرگامان گفت: «انتظار میرود این طرح روز دوشنبه رأی بیاورد. من نگرانم که بعد از این ما به یک کشور متفاوت تبدیل خواهیم شد. من درباره استقلال قضاتمان و درباره اسرائیل نگرانم.»

او از طرح نتانیاهو به عنوان «طرحی وحشتناک» یاد کرد و از رئیس شاباک خواست به نتانیاهو نشان دهد تبعات تصویب آن چه خواهد بود. 

آرگامان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا الان تصمیم گرفته درباره این موضوع صحبت کند تصریح کرد: «من بسیار نگرانم که ما در آستانه جنگ داخلی قرار داریم.»

طرح جنجالی نتانیاهو از آغاز سال جاری میلادی به ایجاد تفرقه‌های بی‌سابقه در میان ساکنان فلسطین اشغالی منجر شده است. 

معترضان به این طرح چند روز پیش اعلام کردند برای نشان دادن مخالفت خود با این طرح «روز آشوب» به راه خواهند انداخت. معترضان از روز سه‌شنبه با برگزاری راه‌پیمایی‌های اعتراضی در سراسر فلسطین اشغالی اقدام به بستن جاده‌های اصلی و ایستگاه‌های قطار کرده‌اند. 

روز سه‌شنبه در یکی از این روزهای آشوب رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند بسیاری از راه‌های اصلی تل‌آویو بسته شد. همچنین ورودی ساختمان وزارت جنگ بسته شد و موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها به رژیم اشغالگر آغاز شد. 

 در تل‌آویو مخالفان دسترسی به بورس را مختل کردند. آن‌ها با نصب بنری تحت عنوان «ما اقتصاد را نجات می‌دهیم» از اولین اختلال مالی در سرزمین‌های اشغالی رونمایی کردند. معترضان همچنین ساختمان بورس تل آویو را به محاصره خود درآوردند. 

این طرح جنجالی همچنین صدها نفر از نیروهای ذخیره ارتش را در روز چهارشنبه به خیابان‌ها آورد. این معترضان اعلام کردند در صورتی که کابینه نتانیاهو اصلاحات قضائی را پیش ببرد آنها نیز از خدمت داوطلبانه برای رژیم صهیونیستی سر باز خواهند زد. 

چند هفته قبل از این، شماری از مقام‌های سابق نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی نیز از درخواست‌ها برای امتناع از خدمت در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی حمایت کردند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول