اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

راه اندازی نخستین مرکز مثبت زندگی در جزیره هرمز

به مناسبت نکوداشت هفته بهزیستی ، نخستین مرکز مثبت زندگی با حضور مدیرکل بهزیستی در جزیره هرمز راه اندازی شد.

راه اندازی نخستین مرکز مثبت زندگی در جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان و تنی چند از مسؤولین جزیره هرمز، همزمان با ششمین روز از ایام گرامیداشت هفته بهزیستی نخستین مرکز مثبت زندگی کد 21425 در جزیره هرمز راه اندازی شد.

 سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی هدف از راه اندازی مراکز مثبت زندگی، افزایش رضایتمندی، احترام و تکریم مددجویان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این مراکز، مددجویان بهزیستی به بهترین شیوه و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند خدمات مورد نیاز خود را با آسایش و راحتی بیشتری دریافت کنند.

وی از فعالیت 44 مرکز مثبت زندگی در سراسر استان خبر داد و اضافه کرد : فعالیت این مراکز، محله محور است، بنابراین ایجاد چنین مراکزی تردد مراجعین از جمله افراد دارای معلولیت را به ادارات بهزیستی شهرستان و استان در سراسر کشور کاهش خواهد داد چرا که افراد مددجو می توانند مشکلات و مطالبات خود را در مراکز مثبت زندگی که در محل زندگی آنها تاسیس شده است مطرح  و پیگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در ادامه ، ارائه خدمات  مددکاری اجتماعی، توانبخشی، انجام اقدامات معیشتی و ارائه آموزش‌ها در زمینه مسائل اجتماعی را از جمله خدمات این مراکز عنوان کرد.

سامیه جهانشاهی تصریح کرد : تشکیل پرونده اولیه فرزندپذیری، پیگیری امور مددکاری خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خیرین ، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، غربالگری سطح یک ، پیشگیری از معلولیت‌ها و ارائه خدمات بر بستر الکترونیک بخشی دیگر از خدمات مراکز مثبت زندگی است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود، یکی از اولویت های سازمان را ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش معرفی کرد و اظهار داشت : باید از تمامی ظرفیت ها و فرصت های موجود در سطح جزیره بویژه فرصت های بوم گردی و استفاده از پتانسیل بالقوه با توجه به موقعیت ویژه جزیره استفاده شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول