اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استاندار کردستان: نخبگان از مسوولان مطالبه گری کنند

استاندار کردستان گفت: مدیران و دستگاه های اجرایی نیاز به نخبگان را مورد توجه قرار دهند و نخبگان نیز از مسوولان مطالبه گری کنند.

استاندار کردستان: نخبگان از مسوولان مطالبه گری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  ظهر امروز نشست استاندار با مدیران فن‌آور، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در سالن جلسات‌ شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، جمعی از نخبگان در این جلسه به بیان مشکلات و مسائل حوزه فعالیت خود پرداختند.

 در این نشست، مواردی از جمله وجود خلاهای قانونی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ضرورت تسهیل در پرداخت وام ه، عدم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحان از طرف دستگاه های دولتی و لزوم انتخاب نخبگان به عنوان مشاور در استانداری مطرح شد‌.

 استاندار کردستان در این جلسه اظهار کرد: نخبگان نیاز به توجه ندارند بلکه این نیاز باید از طرف مدیران و دستگاه‌های اجرایی به نخبگان وجود داشته باشد. 

وی تاکید کرد: ما نیازمند توجه نخبگان به دستگاه‌های اجرایی هستیم اما تاکنون این گونه پیش نرفته چراکه برخی دیدگاه ها هنوز تغییر نیافته است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه از چنین جلساتی با نخبگان  استقبال می‌کنیم، افزود: خواسته‌ها و مشکلات نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم اما باید دانست که کردستان در حد نرمال نیست و  حجم کارهای بر زمین مانده زیاد است  لذا باید برای رسیدن به استانداردها تلاش کنیم.

وی در ادامه اذعان کرد: احکام هیئت‌های اندیشه ورز نخبگان آماده است و بزودی ارائه می‌شود ، این اقدامات باعث می‌شود جلسات  نخبگان به صورت مستمر تشکیل می‌شود تا بتوان جزییات بیشتری را در این جلسات مطرح کرد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اطلاعات بین دولت و شرکت‌های دانش بنیان باید به روزتر باشد، خاطرنشان کرد: توجه خاصی از طرف دولت به استان کردستان صورت گرفته و ظرف یکسال اخیر در رتبه‌‌بندی بودجه کشور از رتبه ۲۴ به  رتبه 10 کشور دست رسیده‌ایم.

وی همچنین از بهره‌برداری ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سال جاری در استان خبر داد و این رقم را بی‌سابقه دانست.

استاندار کردستان با بیان اینکه نخبگان باید از مدیران و مسئولان مطالبه داشته باشند، تأکید کرد: نخبگان باید با مطالبه‌گری از افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام جلوگیری کنند.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با صراحت اعلام کرد: منبعد در جلسات تسهیل و رفع موانع، مشکلات واحدهای تولیدی بررسی خواهد شد که تمام حساب‌های بانکی آنها به بانک‌های داخل استان انتقال داده شود و این موضوع را نیز رسماً ابلاغ کرده‌ایم. 

حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای استفاده مناسب از ظرفیت‌های نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید به راه حل‌ها فکر کنیم و برای واحدهایی که اینجا گردهم آمده‌اند تلاش کرد تا امکان کار در استان و در سطح بین‌المللی برای آنان بیش از پیش فراهم باشد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول