اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش مشترک چین و روسیه در دریای ژاپن+ فیلم

در بحبوحه تشدید تنش‌های غرب و روسیه، نیروهای دریایی چین و روسیه در دریای ژاپن رزمایش مشترک برگزار کردند.

رزمایش مشترک چین و روسیه در دریای ژاپن+ فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تشدید کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای نبرد با روسیه، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش کرد که روسیه و چین، رزمایش‌ مشترک دریایی خود تحت عنوان «تعامل شمالی ۲۰۲۳» را در دریای ژاپن آغاز کردند.

در این گزارش آمده است که هدف اصلی رزمایش مشترک روسیه و چین، تقویت همکاری دریایی روسیه و چین و حفظ ثبات در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است.

 

 

رسانه‌های چین گزارش کردند که ناوهای روسیه و چین روز گذشته (چهارشنبه) در دریای ژاپن به هم پیوستند تا رزمایش دریایی مشترکی را در این منطقه برگزار کنند.

به گفته وزارت دفاع چین، این رزمایش به موضوع حفظ امنیت خطوط دریایی راهبردی اختصاص دارد و با هدف بهبود «تعامل راهبردی بین نیروهای چین و روسیه، تقویت توانایی مشترک حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و پاسخگویی به چالش‌های مختلف در زمینه امنیت انجام می‌شود».

رزمایش مشترک چین و روسیه در حالی برگزار شده است که تنش‌ها میان واشنگتن و متحدانش با پکن و مسکو بر سر موضوعاتی از قبیل جنگ اوکراین و تایوان همچنان ادامه دارد.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که چین کار چندانی را برای اعمال فشار بر روسیه در زمینه توقف جنگ اوکراین انجام نمی‌دهد و پکن همچنان در حال توسعه روابط دوجانبه با مسکو است.

چین در حالی به توسعه روابط خود با روسیه ادامه داده است که با آمریکا و متحدانش درباره تایوان به شدت دچار تنش است. چین، جزیره تایوان را بخشی از چین می‌داند و درباره پیامدهای تحرکات مداخله جویانه آمریکایی‌ها و متحدانش در زمینه تایوان به شدت هشدار داده است.

مقام‌های روسیه از قبیل سخنگوی کاخ کرملین ضمن حمایت از مواضع چین در قبال تایوان و تنش‌های پکن با غربی‌ها، مواضع غرب را تحریک آمیز خوانده و بر حق پاسخگویی چین به این تحرکات با انجام رزمایش‌های نظامی تاکید کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول