اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

الگوی باروری در کشور نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی الگوی باروری در کشور را نگران کننده دانست و ایجاد سازوکارهایی با هدف آسیب‌شناسی و بهبود این وضعیت را ضروری عنوان کرد.

الگوی باروری در کشور  نگران کننده است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت که با حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و اعضای کارگروه‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه جوانی جمعیت موضوعی چندوجهی و پیچیده است، اظهارکرد: باید ضمن اجرا، اصلاح و بازبینی برخی مشکلات، این برنامه با قوت بیشتر ادامه یابد.

 زالی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه زایمان‌های بی‌درد در کشور پیشتاز است و اقدامات درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده، طراحی و اجرای سیاست‌های کاربردی برای توسعه و استمرار این روند را در دستور کار قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره نحوه پوشش بیمه‌‌ها در مراکز درمان ناباروی نیز توضیحاتی داد و گفت: در پروژه‌های برنامه جوانی جمعیت باید پوشش بیمه‌ها در قالب آیین‌نامه مستقل اجرا شود، ضمن اینکه مراکز خصوصی نیز در این حوزه فعال‌تر عمل کنند.

زالی الگوی باروری در کشور را نگران کننده دانست و ایجاد سازوکارهایی با هدف آسیب‌شناسی و بهبود این وضعیت را ضروری عنوان کرد.

وی از افزایش سن باروری فرزند اول در مردان خبر داد و افزود: این عدد افزایش چشمگیری داشته و به 32 سال رسیده، باید با برنامه‌ریزی جامع و مدون این روند اصلاح شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول