اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش فعالان تاجیک به امتناع برخی رسانه‌ها از بکار بردن نام خلیج فارس

نخستین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و آسیای مرکزی به میزبانی شهر «جده» برگزار اما بازتاب آن در برخی رسانه‌های منطقه با حواشی و واکنش‌های متعاقب آن همراه بود.

واکنش فعالان تاجیک به امتناع برخی رسانه‌ها از بکار بردن نام خلیج فارس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نخستین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای آسیای مرکزی در تاریخ 28 تیرماه در در شهر «جده» عربستان سعودی برگزار  شد.

پس از برگزاری این نشست، برخی منابع خبری و رسانه‌ای کشورهای آسیای مرکزی در انعکاس اخبار مربوط به این اجلاس، از بکار بردن نام «خلیج فارس» امتناع کردند.

سایت ریاست جمهوری ازبکستان رسما از نام خلیج عربی و دیگر منابع دولتی کشورهای آسیای مرکزی نیز تنها از عنوان خلیج، استفاده کردند.

ناگفته نماند که سایت وزارت خارجه تاجیکستان، تنها منبع دولتی در منطقه بوده است که از عنوان «خلیج فارس» بهره برده است هر چند که تلویزیون تاجیکستان از نام جعلی خلیج عربی استفاده کرد.

اگرچه در برخی از رسانه‌های قرقیزستان نیز نام خلیج فارس هم به چشم می‌خورد اما رویکرد کلی منابع دولتی، استفاده از خلیج بوده است.

در برخی شبکه‌های اجتماعی و به خصوص فیسبوک، کابران تاجیک نسبت به استفاده از واژه جعلی «خلیج عربی» یا «کشورهای عربی خلیج» واکنش‌ نشان داده و تاکید کردند که نام این پهنه آبی «خلیج فارس» بوده و همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول