اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۴ برابری بهای گاز کوره داران آجرپزی

رئیس انجمن صنفی کوره داران تایباد گفت: با افزایش گازبهای کوره های آجرپزی در بهار امسال، تولید آجر رو به تعطیلی خواهد رفت.

افزایش ۴ برابری بهای گاز کوره داران آجرپزی

عبدالغنی مومنی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: از خردادماه امسال بهای گاز کوره داران ۴ برابر افزایش یافته است که احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی آجر وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی کوره داران تایباد افزود: در سال ۱۴۰۰ گاز کوره های آجرپزی با تصمیم مجلس از بقیه صنایع جدا که باعث تعدیل قیمت آن شد و به ارزش ۱۸۰ تومان به ازای هر متر مکعب رسید.

وی ادامه داد: مبلغ ۷۶۰ تومان به ازای هر متر مکعب، قیمتی است که در قبض های خردادماه قید شده که تولیدکنندگان آجر توانایی پرداخت آن را ندارند.

مومنی بیان کرد: همانند قبل، گاز کوره آجرپزی باید از سایر صنایع جدا شود یا نسبت به تورم افزایش یابد؛ زیرا صنعت آجر برخلاف صنایع دیگر صادرات محور نیست و ارزش افزوده بالایی ندارد.

رئیس انجمن صنفی کوره داران تایباد تصریح کرد: قیمت آجر نیز همراه تورم سالیانه افزایش پیدا کرده است، اما درآمدها در کنار پرداخت دستمزد و بیمه کارگران و نگهداری تجهیزات، با قیمت فعلی گاز کوره ها همخوانی ندارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در سطح شهرستان تایباد، تعداد ۱۴ کوره آجرپزی فعال وجود دارد که در هر کوره ۳۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند و قیمت هر ۱۰ تن آجر با تخلیه در شهر، مبلغ سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

مومنی خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس، مطالبه و خواسته تولیدکنندگان را به مسئولان مربوطه برسانند و از تعطیلی واحدهای تولیدی آجر جلوگیری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول