اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دمای هرمزگان همچنان افزایش می‌یابد

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: تقویت سامانه فصلی مونسون در هرمزگان سبب مواج شدن دریا و وقوع بارش‌های رگباری در ارتفاعات خواهد شد.

دمای هرمزگان همچنان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرضیه سی سی پور کارشناس هواشناسی هرمزگان امروز بیان داشت: امروز با تداوم فعالیت جریانات فصلی، در تنگه هرمز و دریای عمان افزایش سرعت باد جنوب شرقی و در ارتفاعات استان طی ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آب‌های خلیج فارس نیز طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با وزش بادهای غربی مواج خواهد بود، تصریح کرد: فعالیت سامانه فصلی مونسون از صبح جمعه تا اواسط هفته آینده تقویت خواهد شد و سرعت وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی استان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا هم به بیش از ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید.

سی سی پور اضافه کرد: با توجه به مواج شدن دریا توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان اتخاذ شود.

وی ادامه داد: طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری توصیه می‌شود که از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی گفت: از نظر دمایی طی امروز و فردا افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و با توجه به تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش باد، احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول