اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

وحدت مهم‌ترین معروف در سیستان وبلوچستان است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان گفت: حفظ وحدت و امنیت پایدار به عنوان مهمترین و بزرگترین شاخصه معروف در استان محسوب می شود.

وحدت مهم‌ترین معروف در سیستان وبلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن اکبری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: بر اساس جمع بندی انجام شده در هیات اندیشه ورز شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، حفظ وحدت به عنوان بزرگترین معروف و اعتیاد و موادمخدر مهمتریم منکر موجود در سیستان وبلوچستان می باشد. 

وی افزود: هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور تعیین شده که هر ساله ویژه برنامه های مختلفی در این هفته از سوی ستاد او با همکاری سایر نهادها برگزار می شود که در ابعاد مختلف شامل فرهنگی، ورزشی، علمی و آموزشی و... است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش محوری رهروان امر به معروف، تقدیر از دستگاه های فعال حوزه فریضتین و معرفی چهره های شاخص امر به معروف و نهی از منکر، اجرای برنامه های مختلف در صدا وسیما و سخنرانی های مذهبی در مساجد با هدف تبیین علت و چرایی قیام امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است برگزار می شود.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان؛ مقرر شده تا در این دهه فراخوان تولید و ارسال آثار چند رسانه ای با محوریت امر به معروف و نهی از منکر نیز منتشر شود که افراد فعال در این زمینه نیز تقدیر و مورد حمایت قرار می گیرند. همچنین پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته احیا نیز به پخش مستقیم از شبکه سه سیما به میزبانی این استان دایر خواهد شد. 

وی تاکید کرد: آموزش بخش دیگری از برنامه های این ستاد است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت برخط و اینترنتی در دوره های آموزشی پایه، تکمیلی، ضابطین و عفاف و حجاب و تربیت مدرس شرکت کرده و گواهینامه های ملی با اعتبار دوره شش ساعته ضمن خدمت بهره مند شوند. 

اکبری تصریح کرد: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، علاقه می توانند با ثبت گروه های جهادی مطالبه گری و پس از بهره مند شدن از آموزش های مقدماتی و تخصصی از حمایت های معنوی و قضایی ستاد نیز استفاده کنند که به این منظور شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های آمرین به معروف و ناهیان از منکر با مشارکت دادستانی مرکز استان دایر شده است.

وی بیان کرد: شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» تعیین شده و روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه: امر به معروف و نهی ازمنکر ،سلامت سازمانی، افزایش بهره وری، پنجشنبه ۲۹ تیر ماه: امر به معروف و نهی ازمنکر، مسئولیت پذیری، نظارت همگانی، جمعه ۳۰ تیر ماه: امر به معروف و نهی ازمنکر، عفاف و حجاب، تحکیم خانواده،  شنبه۳۱ تیر ماه: امر به معروف و نهی ازمنکر، آموزش عمومی، جامعه سالم، یکشنبه ۱ مرداد ماه: امر به معروف و نهی ازمنکر، شهروند مسئول، بهبود سرمایه اجتماعی، دوشنبه ۲ مرداد ماه: امر به معروف و نهی ازمنکر، تشکل های مردمی، کنشگری موثر، سه شنبه ۳ مرداد ماه : امر به معروف و نهی ازمنکر، قانون گرایی، نظم اجتماعی نامگذاری شده است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول