اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ناگفتنی‌های مدیرکل اسبق ارشاد از علت تعلل در ساخت مجتمع‌‌ فرهنگی در بوشهر

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مجتمع فرهنگی شبانکاره از جمله پروژه‌هایی بود که با حساسیت زیاد در دستور کار ما قرار داشت و هر فصل بودجه درخواست اعتبار داشتیم و پیگیری می‌شد اما چون بودجه استانی لازم داشت استاندار وقت بوشهر آقای مصطفی سالاری می‌گفت اولویت کار ما نیست.

ناگفتنی‌های مدیرکل اسبق ارشاد از علت تعلل در ساخت مجتمع‌‌ فرهنگی در بوشهر

خبرگزاری فارس - شهرستان دشتستان: مجتمع‌ فرهنگی شبانکاره از آن دسته پروژه‌هایی است که بعد از گذشت بیش از یک دهه در دولت مردمی ایران قوی رقه‌هایی از امید برای تکمیل آن به گوش می‌رسد. در سفر دوم ریاست جمهور به استان بوشهر نیز اعتباری برای تکمیل این پروژه مصوب شد.

اما برای واکاری علل تعلل در بی توجهی به این پروژه به سراغ حمیده ماحوزی مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و مدیر دولت قبل رفتیم تا علت  عقب ماندگی این پروژه را بررسی کنیم. 

حمیده ماحوزی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار می‌کند: مجتمع فرهنگی شبانکاره از جمله پروژه‌هایی بود که با حساسیت زیاد در دستور کار ما قرار داشت و هر فصل بودجه درخواست اعتبار داشتیم و پیگیری می‌شد اما چون بودجه استانی لازم داشت استاندار وقت بوشهر آقای مصطفی سالاری می‌گفت اولویت کار ما نیست. 

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: هر آنچه این پروژه برای من مهم بود و بیشتر برای آن پافشاری می‌کردم اما آقای مصطفی سالاری مخالفت می‌کردند و دلیل آن تنها بخاطر این بود که من معاون پیشنهادی ایشان برای امور فرهنگی را نپذیرفتم. 

ماحوزی عنوان کرد: مورد پیشنهادی تخصص امور فرهنگی نداشت و به ایشان (آقای سالاری) گفتم این فرد بخاطر تخصصش در امور هنری معاون هنری بشود؛ ولی آقای سالاری گفتند برای امور فرهنگی باشد. 

وی تصریح کرد: با این حال مورد ایشان را به وزارتخانه اعلام نمودم که اگر صلاح می‌دانند حکمش برای امور فرهنگی بزنند اما شخص وزیر با این پیشنهاد مخالفت کردند. 

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: دلیل پافشاری آقای سالاری متاسفانه بخاطر صحبت‌های افراد اطراف ایشان بود که قصد و غرض شخصی و استفاده از این حوزه داشتند. اما خدا را شکر من با منصوب کردن خانم مظفری به عنوان معاون فرهنگی و اشراف وی بر این امور و البته پیگیری‌های خودم توانستم با ترویج کتابخوانی، بوشهر را به عنوان پایتخت کتاب در یک دوره معرفی کنم. 

وی ادامه داد: رییس وقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر (رضا عوض‌پور) شاهد هستند که با چه حساسیتی بنده این پروژه‌ها را دنبال می‌کردم ولی متاسفانه با مجتمع‌های شبانکاره و سعدآباد موافقت نکردند. 

ماحوزی با اشاره به اینکه در امور هنری از بین ۳۲ استان کشور سه سال رتبه یک تا سه تئاتر کشور و ایجاد ۹ پلاتو در شهرستان‌ها، ایجاد چهار سینمای ثابت و هر شهرستان یک سینمای سیار از عملکرد ما در این چند سال بود، گفت: سه سال پیاپی مقام اول کشور در امور قرآنی و چهار سال مقام اول موسیقی با اجرای سالانه ۴۰۰ اجرای صحنه‌ای موسیقی داشتیم اما متاسفانه آقای سالاری با لجبازی و تحت فشار قرار دادن اداره فرهنگ و ارشاد و با ایجاد زمینه برای مخالفان من، شایعات را مبتنی بر عملکرد نامناسب دامن می‌زدند. 

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: فرمانداران وقت و بخشداران آن مناطق نیز در این مورد دخیل هستند چون بنا به پیشنهاد مدیرکل و موافقت فرمانداران هر شهرستان بودجه تخصیص پیدا می‌کند. 

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول