اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شیراز به استقبال محرم الحرام رفت

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با فضاسازی مناسب شهری، شیراز را آماده استقبال از ماه محرم کرد.

شیراز به استقبال محرم الحرام رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ماه عزای سید و سالار شهیدان (ع) از شب گذشته آغاز شد تا بار دیگر عاشقان حسین به سوگواری بنشینند و شیفتگان اباعبدلله در کوچه پس کوچه های شهر نوای عزای حسین را سر دهند.

محرم از راه رسید و پرچم‌های سیاه، دیوار‌های شهر و خانه‌های مردم در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی را سیاه‌پوش کرد.

عزاداران حسینی و مردم ولایت مدار و عاشق و دلباخته اهل بیت (ع) عصمت و طهارت با برپایی تکایا و هیئأت مذهبی ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند.  

در این روز‌ها و شب‌ها آسمان و زمین به سوگ کسی می‌نشینند که جایگاهش آغوش رسول خدا (ص) بود.

آری محرم یادآور مظلومیت فردی است که تا قیام قیامت قلب آسمانیان و زمینیان را به درد می‌آورد.  

خیایان های شهر شیراز از دیروز حال و هوای دیگری دارند و پرچم ها و علم ها نشان از آماده سازی شهر و دیار شیراز برای استقبال از محرم حسین است.

هیات‌ها و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در این ایام دست به کار می شوند و شب‌های عزاداری حضرت اباعبدا... الحسین و یاران باوفایش را از قبل دیدنی‌تر می‌کنند.

حتی مساجد دانشگاه‌ها نیز با وجود فصل تعطیلات درهایشان را برای عزاداران سید و سالار شهیدان باز تا جای جای این شهر رنگ و بوی حسینی بگیرد.

جشنواره عکس محرم، نصب تصاویر خادم الحسین، نصب ۳۰۰ کتیبه در سطح شهر و ۱۰۰ هزار متر ریسه از جمله اقداماتی است برای آماده سازی شهر شیراز انجام شده است.

نصب ۵۰۰۰ عدد پرچم ، راه اندازی ۲۳ موکب توسط سازمان فرهنگی شهرداری، تهیه ۸۰۰ هزار آب معدنی جهت توزیع در هیئت ها ، تدارک برگزاری مراسم شیرخوارگان و آمادگی کامل جهت برگزاری مراسم های روز تاسوعا و عاشورا از دیگر اقدامات است.

نمایش 200 تابلو، نصب ۷ هزار متر بنر و ۷ عدد ابر پرچم در میادین، ۴ هزار متر اسپیس، ۱۰ هزار متر مکعب داربست و کمک به ۸۰ موکب نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم های حسینی است.

ترافیک های شبانه و اطعام عزاداران نشان می دهد مردم شیراز پر رنگ تر از همیشه محرم را زنده نگاه خواهند داشت و پرشورتر از هر سال به سوگ سرور و سالار شهیدان خواهند نشست.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول