اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ترکیه بزرگ‌ترین شریک تجاری استان زنجان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ترکیه را بزرگ‌ترین شریک تجاری استان دانست و گفت: ترکیه بعد از چین و عراق سومین شریک تجاری ایران هم هست.

ترکیه بزرگ‌ترین شریک تجاری استان زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در جلسه مدیران اقتصادی استان با سفیر ایران در ترکیه، ترکیه را بزرگ‌ترین شریک تجاری استان دانست و اظهار کرد: ترکیه بعد از چین و عراق سومین شریک تجاری ایران هم هست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به سابقه ۴۰۰ ساله همکاری ایران و ترکیه اشاره و تصریح کرد: این همکاری به دلیل قرابت فرهنگی بین مردم دو کشور همواره وجود داشته است.
وی ترکیه را رابط ایران با اروپا عنوان کرد و گفت: افزایش روابط تجاری و تعاملات بین ایران و ترکیه از اولویت‌های سال‌جاری است.
محمدی با تاکید بر اینکه روابط بین کشورها به صادرات و واردات خلاصه نمی‌شود، افزود: این عوامل می‌تواند زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی تا تشکیل میز اقتصادی را از پیشنهادهای ارائه شده برای ارتقای روابط بین ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت استان در تولید محصولات کشاورزی استفاده شود.
وی با تاکید بر ظرفیت قابل توجه زنجان در حوزه کشاورزی افزود: با وجود این ظرفیت، صادرات در این حوزه قابل توجه نیست.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول