اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نظرات اعضای شورای امنیت در مورد خطر هوش مصنوعی چه بود؟

شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار در مورد خطرات هوش مصنوعی تشکیل جلسه داد و اعضا در مورد این فناوری بحث و تبادل نظر کردند.

نظرات اعضای شورای امنیت در مورد خطر هوش مصنوعی چه بود؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مژگان الیکائی- شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین جلسه خود را در مورد هوش مصنوعی برگزار کرد که در آن چین گفت که این فناوری نباید به اسب فراری تبدیل شود و آمریکا هم در مورد استفاده از آن برای سانسور یا سرکوب مردم هشدار داد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت که هوش مصنوعی به طور اساسی هر جنبه ای از زندگی انسان را تغییر خواهد داد.

وی پس از گفتن اینکه هوش مصنوعی می تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی و تقویت اقتصاد کمک کند، افزود: «ما به شدت نیاز به شکل دادن حکمرانی جهانی فناوری های تحول آفرین داریم زیرا هوش مصنوعی مرزی نمی شناسد. اما او همچنین هشدار داد که این فناوری به اطلاعات نادرست دامن می‌زند و می‌تواند به افراد دولتی و غیردولتی در جستجوی سلاح کمک کند.»

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت: «کاربردهای نظامی و غیرنظامی هوش مصنوعی می تواند عواقب بسیار جدی برای صلح و امنیت جهانی داشته باشد.»

گوترش از درخواست‌های برخی کشورها برای ایجاد سازمانی جهت حمایت از تلاش‌های جمعی برای اداره این فناوری (با الگوبرداری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) حمایت کرد.

ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل متحد، هوش مصنوعی را شمشیر دولبه توصیف کرد و گفت که پکن از نقش مرکزی هماهنگ کننده سازمان ملل در مورد ایجاد اصول راهنما برای هوش مصنوعی حمایت می کند.

ژانگ معتقد است که استفاده از هوش مصنوعی به تنظیم نیاز دارد تا از تبدیل شدن این فناوری به اسبی فراری جلوگیری کند.

جفری دلاورنتیس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد  گفت: نیاز است که کشورها در مورد هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور برای مقابله با خطرات حقوق بشری تهدید کننده صلح و امنیت، با یکدیگر همکاری کنند.

او گفت: «هیچ کشور عضوی نباید از هوش مصنوعی برای سانسور، محدود کردن و سرکوب یا ناتوان کردن مردم استفاده کند.

دیمیتری پولیانسکی نماینده روسیه گفت: آنچه لازم است یک بحث تخصصی و علمی در مورد هوش مصنوعی است که می تواند چندین سال طول بکشد و این بحث هم اکنون در بسترهای تخصصی در حال انجام است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول