اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

افزایش ابتلا به کمر درد در 3دهه آینده

به گفته محققان، انتظار می رود ابتلا به کمردرد در بین افراد در سه دهه آینده 36 درصد افزایش پیدا کند.

افزایش ابتلا به کمر درد در 3دهه آینده

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال‌نیوز، کمر درد مشکلی رایج است که بیش از 619 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و همچنان علت اصلی ناتوانی افراد است. انتظار می رود در 3 دهه آینده این تعداد به 840 میلیون نفر افزایش یابد.

دانشمندان معتقد هستند که در طول همه‌گیری با ماندن مردم در خانه و عدم دسترسی به مراقبت‌های مناسب، وضعیت بدتر شد. علاوه بر خطرات شناخته شده برای افزایش کمردرد، از جمله سیگار کشیدن، چاقی و محیط شغلی، یک مطالعه اخیر که توسط اریک هورویتز، استاد دانشگاه هاوایی در مانوا انجام شد، ارتباط آن با افسردگی را پیدا کرد. افراد مبتلا به کمردرد با احتمال بیشتری علائم منطبق با افسردگی را در پیگیری بعدی گزارش می‌کنند و کسانی که افسردگی داشتند بیشتر احتمال داشت کمردرد بگیرند.

هورویتز خاطرنشان کرد که افسردگی نیز مانند کمردرد و گردن درد یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

هورویتز در مطالعه دیگری نشان دادند که شرایط قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت و همچنین سلامت روان ضعیف با احتمال بیشتری با درد ستون فقرات مرتبط است. این مطالعه همچنین ارتباط بین درد ستون فقرات و اختلالات شناختی را نشان داد.

هر دو مطالعه در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است.

دانشمندان توصیه می کنند که افراد برای کاهش کمردرد ورزش یا فعالیت های بدنی را انجام دهند، این نه تنها از نظر جسمی کمک می کند، بلکه سلامت روان را نیز حفظ می کند.

هورویتز گفت که بیشتر دردهای کمر جدی نیستند، اما اگر مداوم شد و شما را از حرکت یا خوابیدن باز داشت، یا به انگشتان پا رسید باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول