اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شورای نگهبان رکن مهم و حیاتی نظام جمهوری اسلامی است

مسؤول دفتر شورای نگهبان در هرمزگان گفت: شورای نگهبان هم در نقش ناظر و هم در نقش بررسی کننده صلاحیت‌ها، ضامن جمهوریت نظام است و یک رکن مهم در برگزاری انتخابات بشمار می‌رود.

شورای نگهبان رکن مهم و حیاتی نظام جمهوری اسلامی است

عبداله صادقی مسؤول دفتر شورای نگهبان در هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: تأکید حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر نقش و جایگاه شورای نگهبان در کشورمان هم در حفظ احکام اسلام و قانون اساسی نشان دهنده نقش حیاتی این نهاد در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که شورای نگهبان هم در نقش ناظر و هم در نقش بررسی کننده صلاحیت ها، ضامن جمهوریت نظام است و یک رکن مهم در برگزاری انتخابات بشمار می رود، خاطرنشان کرد: صیانت از رای مردم نیز یک مسؤولیت خطیر بر دوش شورای نگهبان است که در هر دوره از انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری به طور ویژه پیگیری شده و در این راه هزاران نفر با شورای نگهبان در ایفای مسؤولیت نظارتی، همکاری دارند.

 

مسؤول دفتر شورای نگهبان هرمزگان با اشاره به فعال بودن دفاتر شورای نگهبان در قالب هیأت نظارت در 13 شهرستان، 13 بخش مرکزی و 27 بخش مستقل، خاطرنشان کرد: همه این مناطق دارای یک هیأت نظارت 3 نفره هستند و مرکز استان نیز یک هیأت نظارت 5 نفره دارد که پس از تأیید شورای نگهبان در مرکز منصوب می شوند.

 

صادقی بیان داشت: همه پرونده های نامزدهای انتخابات مجلس در این هیأت های نظارت مورد بررسی قرار می گیرند و امسال طرحی مورد نظر است که 70 روز پیش از ثبت نام رسمی انتخابات، پیش ثبت نام اینترنتی انجام گیرد که 16 مرداد ماه است و کاندیداها، اسناد و مدارک لازم را بارگزاری کنند و ممکن است بسیاری از کاندیداها در همان مرحله پیش ثبت نام اینترنتی مدارک لازم را نداشته  باشند و نتوانند وارد انتخابات شوند و لذا این پیش ثبت نام می تواند گامی برای ثبت نام قطعی و بهتر کاندیداها در مهرماه باشد.

 

 

وی همچنین عنوان کرد: بررسی صلاحیت ها، تشکیل تیم های ناظر و سرناظر برای حضور در پای صندوق ها و در نهایت بررسی صحت انتخابات در حوزه های سه گانه از دیگر مسؤولیت های شورای نگهبان در استان ها است.

صادقی، سلامت انتخابات را متضمن حضور مردم دانست و گفت: در این دوره انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را در سراسر کشور و از جمله در هرمزگان داریم که اهمیت آن را دوچندان ساخته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول