اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اعلام برنامه های دهه اول محرم بقاع متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برنامه های تدارک دیده شده برای دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان را اعلام کرد.

اعلام برنامه های دهه اول محرم بقاع متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح بصیرت عاشورایی در ۵۷ بقعه متبرکه استان از ۲۸ تیر ماه مصادف با اول ماه محرم اجرا می‌شود.

وی هدف از برگزاری این طرح را تقویت باور‌های دینی، تبیین اهداف قیام عاشورا، بیان صحیح نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین (ع) اعلام کرد.

وی برگزاری مراسم لبیک یاحسین در ۲۵ بقعه متبرکه، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در ۲۷ بقعه استان و ویژه برنامه احلی من العسل در ۲۲ بقعه متبرکه را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی طرح بصیرت عاشورای برشمرد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی در خصوص برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در۵۲ بقعه متبرکه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می شود.

وی مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در ۲۵ بقعه، همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در ۲۴ بقعه، راه‌ اندازی کاروان‌های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان به سمت بقاع متبرکه در ۵۵ بقعه، اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۳۲ بقعه و اجرای نیات از محل موقوفات در ماه محرم و صفر از محل موقوفات با نیت روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام را از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در ایام محرم عنوان کرد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول