اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت بهره‌مندی از صاحبان ایده و هنر در فضاسازی شهری

مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری بهره‌گیری از هنر و مشاوره افراد متخصص و صاحب ایده در فضاسازی شهری را ضروری دانست و گفت: وجه نمادین هویت در معماری و شهرسازی تجلی پیدا می‌کند و ما متاسفانه هنوز در شهر شهرکرد نتوانسته‌ایم یک هویت مستقل معماری و شهرسازی با توجه به زیست‌بوم شهر خود ایجاد کنیم.

ضرورت بهره‌مندی از صاحبان ایده و هنر در فضاسازی شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، نشست تخصصی معماری و هویت‌بخشی به زندگی شهری از سوی حوزه هنری با حضور اساتید معمار، اساتید هنر و ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در حوزه هنری با هدف بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت ارتقای کیفیت مطلوب در معماری و المان‌های شهری برگزار شد.

شمس‌الدین آل‌معصوم در این نشست گفت: معماری و فضاسازی مطلوب در جامعه شهری در ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها بسیار مهم است و تعامل هنرمندان، معماران و مدیریت شهری منجر به تغییرات اساسی در فضاسازی شهری و ارتقای فضاسازی مطلوب برای زندگی می‌شود.

مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری بهره‌گیری از هنر و مشاوره با افراد متخصص و صاحب ایده در فضاسازی شهری را ضروری دانست و بیان کرد: معماری شهری شهرکرد باید بر اساس نیازهای امروز جامعه و سبک زندگی‌های امروزی طراحی و اجرا شود.

آل‌معصوم خاطرنشان کرد: وجه نمادین هویت در معماری و شهرسازی تجلی پیدا می‌کند و ما متاسفانه هنوز در شهر شهرکرد نتوانسته‌ایم یک هویت مستقل معماری و شهرسازی با توجه به زیست‌بوم شهر خود ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها در هر شهر نقش اصلی در تحول و زیباسازی شهر به لحاظ معماری و هنری را دارند و تعامل نهادهای هنری، هنرمندان و سازمان نظام مهندسی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود.

این نشست با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شهرکرد، احسان قائدی رئیس حوزه هنری و اساتیدی چون کریم منزوی، علیرضا رضایی، حبیب نجفی، منیره نادری، میلاد شمس، سجاد پورحسینی، علی محمدی و اکرم راستی در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول