اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آب شرب ۸ شهر و ۵۰ روستای منتفع از سد رودبال از منابع جایگزین تأمین شد

مدیر عامل شرکت آبفا فارس ضمن تشریح تمهیدات این شرکت به منظور مدیریت گذر از فصل تابستان در شهرها و روستاهای استان، از ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب در مناطقی که از سد رودبال منتفع می شدند به ویژه شهرستان های فسا و داراب پس از به ثمر نشستن پروژه های تأمین آب جدید در این شهرستان ها خبر داد.

آب شرب ۸ شهر و ۵۰ روستای منتفع از سد رودبال از منابع جایگزین تأمین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت که پس از اعلام اتمام ذخیره ی آب مخزن سد رودبال ، به صورت ویژه پیگیر جایگزینی و تأمین آب شرب مردم شهرستانهای فسا، زرین دشت و داراب از منابع پایدارتری بود، در گفتگویی با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت نیرو مبنی بر اقدامات ویژه و اثر بخش در راستای تأمین آب شهرها و روستاهایی که در اثر کاهش بارندگی ها منابع آبی آنها کاهش یافته گردیده بود، اظهار داشت: کمیته ی بحران شرکت آبفا استان فارس که از پائیز سال گذشته تا کنون ماه های پرکاری را سپری نموده است، همسو با تأکیدات وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور و در راستای رسالت ذاتی شرکت مبنی بر تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم، به صورت روزانه پیگیر اقدامات پیشگیرانه به منظور به حداقل رساندن اثرات کم آبی ناشی از خارج شدن منبع اصلی تأمین آب شرب شهرستان های داراب، زرین دشت و فسا از مدار بهره برداری می باشند و اقدامات بسیار دقیق و سریعی در این حوزه صورت گرفت.

صادق پور با اشاره به اینکه به دلیل وابستگی بخش عمده ای از آب شرب این مناطق به ذخائرآبی سد رودبال با مشکلات بیشتری مواجه بودیم، گفت: در شهر داراب حفر ، تجهیز و برق رسانی ۷ حلقه چاه جدید را در برنامه داشتیم که با یاری خداوند و مساعدت های ویژه مسئولین ذی ربط این پروژه ها اجرا و در مدار بهره برداری قرار گرفتند.

در همین راستا یک حلقه چاه هم کف شکنی و ۹ حلقه چاه دیگر مهندسی مجدد و تجهیز گردیده است که هم اکنون این منابع آب در مدار بهره برداری قرار دارند.

همچنین در شهرستان فسا ۶ حلقه چاه حفر و تجهیز و مهندسی مجدد گردید و بیش از ۱۰ کیلومتر خط انتقال در اقطار بالای ۳۵۰ میلیمتر و خطوط پست های برق اجرا گردید.

در شهرستان زرین دشت نیز بیش از ۷ حلقه چاه مهندسی مجدد، حفر و تجهیز گردید و خطوط انتقال آنها در عملیاتی جهادی شبانه روزی اجرا و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای موثر پروژه های ذکر شده وضعیت کنونی آب شرب شهرها و روستاهای مذکور را مطلوب عنوان نمود و گفت: بحمدالله با تلاش های شبانه روزی و کار کارشناسی مستمر که با حمایت های ویژه ی استاندار فارس تحقق یافت، امروز شاهد شرایط خوبی در این منطقه هستیم.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در پایان با اظهار خشنودی از به ثمر نشستن به موقع اقدامات شرکت آبفا فارس به منظور کاهش حداکثری اثرات کم آبی در تابستان پیش رو گفت: اقدامات خوبی در جای جای استان به ویژه شهرستان هایی که در آنها احتمال تنش آبی وجود دارد ، انجام گرفته است که امیدواریم این اقدامات در کنار مدیریت مصرف و صرفه جویی مضاعف مردم فهیم استان در مصرف آب، موجب استمرار دسترسی مردم شریف استان فارس به آب سالم و بهداشتی گردد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول