اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معلمان عنصر اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش هستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش هستند، گفت: تولید محتوای الکترونیکی در زیست بوم جدید از جمله اولویت‌های معلمان در روش‌های تدریس مطلوب باید مد نظر قرار بگیرد.

معلمان عنصر اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش  هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تدریس برتر دانشجو معلمان سراسر کشور با بیان یکی از اولویت‌های که مورد تاکید دولت سیزدهم است بحث اجرای‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار داشت: کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، مدرسه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قطعا عنصر اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش معلمان هستند، تصریح کرد: نقش معلمان در این سند از طریق روش‌های تدریس مطلوب محقق خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که معلم صرفا نقش آموزش دهنده ندارد، بلکه مهمترین نقش معلم مسایل تربیتی است، ادامه داد: هنرنمایی معلم از طریق روش‌های او در مدرسه شکل می‌گیرد.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های یک روش تدریس مطلوب پرداخت و ادامه داد: معلمان در روش‌های تدریس باید نگاه فطرت گرایی توحیدی را مد نظر قرار دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پروش تنوع بخشی در ارایه خدمات آموزشی را از دیگر ویژگی روش تدریس مطلوب یاد کرد و بیان داشت: چیدمان مبتنی بر فعالیت‌های گروهی در روش تدریس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت با تکیه بر فناوری نوین و فناوری‌های آموزشی، تولید محتوای الکترونیکی در زیست بوم جدید از جمله اولویت‌های معلمان در روش‌های تدریس مطلوب باید باشد.

وی با بیان اینکه باید با تولید محتوا‌‌های الکترونیکی که در روش تدریس مطلوب مد نظر است آموزش را مدیریت کرد، ادامه داد: در این راستا هم، بخشی از فرآیند آموزش باید به خود یادگیری توسط خود دانش‌آموزان به آن پرداخته شود.

کاظمی ویژگی دیگر یک روش تدریس مطلوب را نحوه ارزشیابی توسط معلمان دانست و افزود: شیوه ارزشیابی و سنجش یکی از اصول ما در طراحی آموزش است. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باید دانش‌آموزان را خلاق، نوآور، کارآفرین و پژوهش‌محور بار بیاوریم، عنوان کرد: یک روش تدریس مطلوب می‌تواند زمینه تقویت روحیه پژوهشگری را در دانش‌آموزان تربیت کند که در این راستا می‌توان از ظرفیت پژوهش سراهای دانش‌آموزی به عنوان یک فرصت و موقعیت یادگیری در کنار سایر موارد استفاده کرد.

وی در پایان خطاب به دانشجو معلمان گفت: معلم خوب خلق نمی‌شود بلکه ساخته می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول