اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان پس از ۸ سال وقفه

کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان پس از ۸ سال وقفه امروز در تهران برگزار و درباره تسهیل صدور روادید، حل مشکلات دانشجویان و رانندگان ترانزیت و تسریع در اجرای موافقتنامه‌های قضایی از جمله انتقال محکومان و استرداد مجرمان بحث و گفت‌وگو شد.

برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی ایران و پاکستان پس از ۸ سال وقفه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششمین کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان امروز (دوشنبه) ۲۶ تیر ۱۴۰۲ به ریاست علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و سید علی مرتضی، قائم مقام وزیر کشور پاکستان در تهران در فضایی سازنده برگزار شد.

در این نشست، مسائل و موضوعات مهم کنسولی بین دو کشور از جمله مسائل مرتبط با تسهیل صدور روادید برای متقاضیان ایرانی، حل مشکلات دانشجویان، رانندگان ترانزیت، رفع توقیف لنج‌ها، پیگیری و تسریع در اجرای موافقتنامه‌های قضایی از جمله انتقال محکومان و استرداد مجرمان و انعقاد موافقتنامه‌های معاضدت قضایی، رسیدگی به امور زندانیان و سایر مشکلات اتباع، شناسایی گواهینامه‌های رانندگی دو کشور، هماهنگی و همکاری‌های پلیسی و مرزی، افزایش تعامل و تبادل علمی دانشگاهی، بحث و بررسی شد.

دو طرف با تاکید بر سیاست همسایگی و حسن همجواری، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کنسولی برای رفع مشکلات و توسعه مناسبات فیمابین تأکید کردند. 

مقرر شد موضوعات کنسولی مطرح شده در این نشست تا حصول نتیجه به طور مستمر از سوی طرفین پیگیری شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول