اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۶۰ درصد آب شرب استان مرکزی از آب‌های سطحی تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۶۰ درصد نیاز آب شرب استان مرکزی از طریق آب‌های سطحی و ۴۰ درصد از طریق آب‌های زیرزمینی که کیفیت آن مورد تأیید مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرب استان باشد تأمین می‌شود.

۶۰ درصد آب شرب استان مرکزی از آب‌های سطحی تأمین می‌شود

حشمت اله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، مقوله مدیریت عرضه و تقاضا را به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب شرب توصیف کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت پساب در صنایع و فضای سبز و همچنین بهره‌برداری درست از منابع آبی در استان و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب نکات مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در اسـتان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب‌رسانی به شهروندان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب در دستور کار قرار گیرد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در امر آموزش و اطلاع‌رسانی بتوانیم گام‌هایی مؤثر در حوزه ارتقای فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب برداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: ۶۰ درصد نیاز آب شرب استان مرکزی که ۳۵ شهر و حدود ۸۶۳ روستای تحت پوشش را شامل می‌شود، از طریق آب‌های سطحی و ۴۰ درصد از طریق آب‌های زیرزمینی که کیفیت آن مورد تأیید مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرب استان باشد تأمین می‌شود.

عباسی اولویت نخست این شرکت را تأمین و توزیع آب سالم و بهداشتی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان دانست و عنوان کرد: نسبت به وضعیت منابع آبی و ظرفیت‌های عرضه و تقاضای آب در نقاط مختلف استان، خدمات قابل توجهی به مشترکین شهری و روستایی ارائه شـده اسـت.

وی اضافه کرد: در راستای تأمین به موقع آب سالم و بهداشتی شهروندان با اجرای به موقع پروژه‌های آب‌رسانی و ترمیم زیرساخت‌های آب استان و مدیریت بحران توانستیم سال گذشته را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اجرا و اتمام تعداد قابل توجهی از پروژه‌های آب‌رسانی نیمه‌تمام که عملیات اجرایی آنها از سنوات قبل آغاز شده بود، اصلاح و توسعه ۱۳۱ کیلومتر خط انتقال آب شرب، اصلاح و توسعه ۲۰۵ کیلومتر شبکه توزیع، احداث ۶۸۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، حفر و تجهیز ۶۶ حلقه چاه آب و بهره‌برداری از فاز اول تصفیه‌خانه آب شرب شهر فرمهین، ساخت ۳ باب ایستگاه پمپاژ آب همچنین فروش ۸۶۰۰ فقره انشعاب آب و ۲۲۴۵ فقـره انشعاب فاضلاب را از اهم اقدامات این شرکت در شهرها و روستاهای استان مرکزی در سال گذشته عنوان کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول