اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پرداخت ۳۱۹ میلیارد تومان از مطالبات موسسات و مراکز درمانی همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت ۳۱۹ میلیارد تومان از مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

پرداخت ۳۱۹ میلیارد تومان از مطالبات موسسات و مراکز درمانی همدان

فریبرز نیاستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از پرداخت ۳۱۹ میلیارد تومان مطالبات موسسات و مراکز درمانی همدان خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که تامین مالی منابع مورد نیاز موسسات درمانی طرف قرارداد به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران اثرگذاری بالایی دارد، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را در این حوزه به کار گرفته است. 

وی با اشاره به تسریع در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد، مراکز پاراکلینیک، داروخانه‌ها و ... گفت: مبلغ ۳۱۹ میلیارد تومان از مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان از ابتدای سال جاری تا کنون پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه با این پرداخت‌ها تمام مطالبات موسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان تا پایان سال ۱۴۰۱ تسویه شد خاطرنشان کرد: مطالبات داروخانه‌های خصوصی تا پایان خرداد ماه سال جاری در چهارم تیرماه امسال پرداخت شد.

 وی یادآور شد: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی، مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها تا پایان اردیبهشت، مطب پزشکان بخش خصوصی، مطالبات پزشکان خانواده شهری و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد نیز تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ تسویه شد.

نیاستی با تاکید به اینکه تمام این پرداختی‌ها در نیمه اول تیرماه سال جاری انجام گرفته است  گفت: تمام داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و که تعداد آنها در حال حاضر به ۲۶۳ داروخانه می‌رسد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تامین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، باید از تمام ظرفیت خود برای پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در همین راستا مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان خردادماه در تاریخ چهارم تیرماه امسال پرداخت شده است. 

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت در خصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی نه تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع می‌شود بلکه با ساماندهی مراجعات و مدیریت هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت فراهم خواهد شد. 

نیاستی عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته هیچگاه بیمه سلامت در پرداخت مطالبات تا این میزان موفق نبوده و همیشه تاخیرها چند ماه بود، اما طی دو سال اخیر شرایط بهتری حاکم شده و پرداختی‌ها خوشبختانه به روز است. 

وی گفت: امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی به ارتقای کیفیت خدمات سلامت و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت منجر شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن این مهم موسسات و مراکز درمانی دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه شدگان شود.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول