اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خسارت روزانه ۳۰ میلیون دلاری آمریکا با تعطیلی استودیوهای فیلم‌سازی‌

اتحادیه هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا اعلام کرد که اعتصاب هنرپیشه‌های این کشور روزانه 30 میلیون دلار برای دولت هزینه دارد.

خسارت روزانه ۳۰ میلیون دلاری آمریکا با تعطیلی استودیوهای فیلم‌سازی‌

‌به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، برای اولین بار در ۶۳ سال گذشته استودیوهای هالیوود با اعتصاب دوگانه انجمن نویسندگان (WGA) و همچنین اتحادیه بازیگران (SAG-AFTR) مواجه شده است که در نتیجه آن بسیاری از تولیدات این صنعت پردرآمد سینما و تلویزیون در سراسر ایالات متحده و خارج از این کشور متوقف شده است.

انجمن بازیگران هالیوود که شامل بیش از ۱۶۰ هزار عضو بازیگر سینما و تلویزیون در آمریکاست، در پی شکست مذاکرات با استودیوها از جمعه گذشته دست به اعتصاب زده است.

انجمن نویسندگان سینما و تلویزیون آمریکا نیز از ماه می گذشته اعتصاب کردند.

الجزیره نوشت: صنعت فیلم و تلویزیون از اقتصاد خلاق پویا در هر کشوری پشتیبانی می‌کند و افراد را در انواع مهارت‌ها و مشاغل به کار می‌گیرد و در آمریکا نیز موتور محرک اقتصاد این کشور محسوب می‌شود، بنا‌بر‌این گزارش، اتحادیه هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (Sag-Aftra) اعلام کرده است که اعتصاب در هالیوود علاوه بر توقف تولیدات تلویزیونی و سینمایی در آمریکا روزانه 30 میلیون دلار برای دولت آمریکا هزینه دارد‌ و بخصوص بر اقتصاد شهری لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا تاثیرگذارتر است.

پیش‌تر یک مطالعه دانشگاه هاروارد نشان داده که صنعت فیلمبرداری و ضبط صدا در لس آنجلس در سال 2021 تقریباً پنج برابر بیشتر از شهرهای مشابه جهان نیرو به کار گرفته است.

صنعت سینما و تلوزیون در آمریکا در سال 2021 به فروش تقریبی 261 میلیارد دلار دست یافت و طبق داده‌های بانک جهانی، این رقم نزدیک به اندازه چهل و ششمین اقتصاد جهانی یعنی اقتصاد رومانی است.

صادرات این صنعت در همان سال تقریباً 14.4 میلیارد دلار و واردات آن بالغ بر 7 میلیارد دلار بوده است. این صنعت برای هر ساعت پخش تلویزیونی یا فیلم، روزانه 150 هزار دلار به اقتصاد ایالات متحده تزریق می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول