اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی خبر داد و گفت: این هشدار به دلیل نفوذ سامانه بارشی همرفتی صادر شده است.

صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار هواشناسی و کشاورزی سطح زرد در استان اشاره و اظهار کرد: این هشدار به دلیل نفوذ ساماته بارشی سطح زرد به استان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی همرفتی را بعد از ظهر امروز و روز پایان فعالیت را جمعه ۳۰ تیرماه اعلام و تصریح کرد: رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش موقت نسبتا شدید باد، نوع مخاطره پیش‌بینی شده برای فعالیت سامانه بارشی همرفتی است.

وی آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن موقت برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه، احتمال آسیب دیدن بناهای کم استحکام شهری و روستایی، درختان خشکیده و بنرهای تبلیغاتی و در نهایت احتمال آسیب به محصولات و تاسیسات کشاورزی، از جمله مخاطرات احتمالی ناشی از فعالیت این سامانه است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان امروز قسمتی ابری خواهد بود که در بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد، افزود: در منطقه طارم به دلیل نفوذ پرفشار از سمت خزر، آسمان ابری همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی ادامه داد: طی ساعات بعدازظهر در برخی مناطق دیگر استان نیز با رشد ابرهای همرفتی، احتمال رخداد رگبار محلی باران و رعدوبرق نیز وجود خواهد داشت. رحمن‌نیا با تاکید بر اینکه این شرایط کماکان تا آخر هفته ادامه خواهد داشت، افزود: طی امروز و فردا همچنان هوای نسبتا خنکی در استان مستقر خواهد بود، ولی از بعدازظهر چهارشنبه شاهد افزایش نسبی دماها خواهیم بود.

مدیر هواشناسی استان زنجان افرود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که حلب با 36.4 و سجاس با 13 درجه سلسیوس، به ترتیب گرمترین و خنکترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول