اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزیدگان جشنواره محتوای الکترونیکی رشد معرفی شدند

اختتامیه یازدهمین جشنواره محتوای الکترونیکی رشد در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره محتوای الکترونیکی رشد معرفی شدند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اختتامیه یازدهمین جشنواره محتوای الکترونیکی رشد در مدرسه دارالفنون برگزار شد و در این مراسم، برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

* ارتقای رمزینه‌ها، مهم‌ترین هدف جشنواره رشد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این جشنواره خصوصا فرستندگان آثار، اظهار کرد: نفس ارسال آثار این است که معلمان و دانش‌آموزان فعال هستند، انگیزه و علاقه دارند و مشتاق مشارکت برای ارتقای این نظام آموزشی هستند که این امر بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا، حضور ندارند، اما آنها نیز لایق و شایسته توجه هستند و می‌توان از آثار آنها استفاده کرد، پس نمی‌توان خروجی جشنواره را به تعداد محدودی از آثار منحصر کرد؛ همکاران ما، آثار ارسالی را با دقت ملاحظه می‌کنند و به عنوان مکمل در مجموعه تألیف کتب درسی و رمزینه‌ها لحاظ خواهند کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سختی های امر داوری، افزود: آثار ارسالی تعداد بالایی داشتند و بنده تعدادی از آنها را که کیفیت قابل ملاحظه ای هم داشتند، دیدم. هرچند لازم به ذکر است که برخی از آثار، از ملاحظاتی برخوردار بودند اما همین که، شرکت کنندگان در جشنواره انگیزه دارند برای ما مایه افتخار است و خرسند هستیم که معلم و دانش آموز، در این نظام تعلیم و تربیت فعال است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: سازمان پژوهش تمام توان خودش را برای رشد و ارتقای انگیزه و مهارت دانش آموزان و معلمان صرف می کند و برای رسیدن به این هدف، دو سیاست مهم را دنبال می کند.

وی اضافه کرد سیاست اصلی و قطعی سازمان، تنوع بخشی به مدار آموزش و منابع آموزشی است، و اینکه نباید این منابع صرفاً با یک رسانه و ابزار باشد. کتاب درسی هم مهم است، اما تنوع بخشی به فرصت‌های آموزشی، سیاست جدی سازمان است و از آنجایی که این جشنواره ناظر به همین سیاست است، اهمیت بسیاری دارد و ما به دنبال ترویج این موضوع در بدنه تعلیم و تربیت کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطیفی افزود: یادگیری با منابع مختلف، عمیق‌تر اتفاق می‌افتد و این امری است که همه دانش‌آموزان و معلمان تایید کرده و بارها ابراز کرده‌اند که استفاده از ابزار و رسانه‌های مختلف، تأثیر بسیار بهتری در امر تعلیم و تربیت خواهد داشت.

وی، سیاست دوم سازمان را مشارکت پذیری در تولید منابع و محتوای آموزشی اعلام کرد و گفت: در گذشته در زمانی زیست می‌کردیم که تولید منابع آموزشی منحصر به افراد محدودی بود و برای یک محتوای کوتاه رعایت شرایط سخت و پیچیده ای اعم از محیط استودیو و غیره لازم بود و گاهی کوچکترین اشتباهات نیز، غیر قابل جبران می‌نمود، اما الان به طور مثال، در یک خانه و در یک شرایط ساده، صدای یک نفر تبدیل به صدای گروه می شود و خروجی کار، دقیقا مشابه تولیدات بهترین استودیوها می‌شود و رشد و ارتقای روزانه این موارد بازتاب و نتایج خوبی برای دفاتر تولید محتوا خواهد داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: اگر سازمان تمام تولید محتوا را بر عهده خود بگیرد، زمان قابل توجهی را از دست می‌دهد و مأموریت تولید محتوا، از نظر زمانی با تأخیر انجام می‌شود، بنابراین باید مشارکت را بپذیریم و سازمان پژوهش به صورت جدی، اولویتش را مشارکت‌پذیری فعالین این عرصه در چهارچوب اهداف برنامه‌ریزی درسی قرار داده و رویکرد آن استقبال از تولید آثار توانمند و توان افزایی رو به رشد است.

وی، استفاده از توانمندی‌های افراد را بخش مهمی از مطالبات دانش‌آموزان و معلمان از نظام آموزش و پرورش دانست و افزود: امید است این رویداد انگیزه‌ای برای تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای آن شود و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پیگیر این هدف ارزشمند است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول