اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت برند فرش آهنین بیجار زمینه‌ساز رونق صادرات آن خواهد بود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: فرش بیجار از این به بعد با برند آهنین که ثبت جهانی شده صادر می‌شود و دیگر امکان کپی‌برداری آن وجود ندارد.

ثبت برند فرش آهنین بیجار زمینه‌ساز رونق صادرات آن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، علیرضا زندیان در جشن ملی ثبت جهانی فرش بیجار اظهار داشت: هرچند فرش بیجار دارای استحکام بالایی است ولی با توجه به ساختار، تنوع رنگ‌ها و مواد اولیه بی‌کیفیت و طبیعی بکار رفته در آن کمتر کسی آن را زیر پا می اندازد و بیشتر همچون تابلویی مملو از زیبایی به آن نگاه می‌کنند.

وی اظهار کرد: چند سال گذشته فرش بیجار در مغازه‌ها پشت فرش ماشینی قرار می‌گرفت و اکنون با راه‌اندازی تیمچه حاج شهباز به عنوان نمایشگاه دائمی فرش بیجار، این هنر صنعت بیشتر دیده می‌شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر صنایع دستی بیجار هم اکنون فاقد مکانی برای عرضه هستند، افزود: تیمچه دیگری در این شهر داریم که یکی از سرمایه‌گذاران آمادگی راه‌اندازی محلی برای عرضه صنایع دستی در آن را دارد.

زندیان با بیان اینکه موزه فرش بیجار در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: ۴ هزار نفر بافنده فرش در این شهرستان داریم که امکان افزایش آن هم با اعطای تسهیلات و حمایت‌های بیشتر وجود دارد.

وی بر ایجاد رشته فرش‌بافی در دانشگاه‌های این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: استادان ماهر و توانمند زیادی در حوزه فرش این شهر داریم که برای حفظ این هنر ارزشمند و انتقال و ارتقای آن به نسل جوان نیاز به ایجاد رشته دانشگاهی است.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل حوزه فرش ما نبود طرح و نقش و میزان تولید نیست بلکه نبود متولی و ناظر بر بازار است که امروز با رای مجلس به ایجاد وزارت بازرگانی این مسئله هم در مجموع برای حوزه بازار و صادرات برطرف می‌شود.

ثبت جهانی فرش بیجار حاصل تلاش فرشبافان این‌شهرستان است 

فرماندار بیجار گفت: ‎فرش پولادین بیجار اعتبار نه تنها دیار گروس، بلکه استان کردستان و ایران است و این اعتبار به همت فرشبافان و پیگیری مسوولان بوده است.

محمدحسین محبیان هم در این مراسم اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در پروژه توسعه‌ خوشه فرش دستباف کردستان و حمایت‌‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرش‌ دستباف بیجار به عنوان یک میراث ماندگار بشری و یک برند بین‌المللی معتبر در سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو (WIPO) در کشور سوئیس به ثبت رسیده‌اند.

وی افزود: موفقیت این هنر - صنعت و ثبت جهانی آن در ابتدا متعلق به بافندگان فرش وحاصل زحمات آنهاست.
این مقام مسوول همت آهنین و عزم فرشبافان و طراحان نقوش زیبای فرش آهنین بیجار را ستودنی بیان کرد و گفت: اکنون فرش پولادین بیجار اعتبار نه تنها دیار گروس، بلکه استان کردستان و ایران است و این اعتبار به همت فرشبافان و پیگیری مسوولان بوده است.

فرماندار بیجار به اهمیت رفع مشکلات فرشبافان تاکید و بیان کرد: باید در راستای رفع مشکلات فرشبافان به ویژه بیمه و ارائه تسهیلات به کارفرمایان اقدام شود تا موجبات گشایش مشکلات این افراد زحمتکش شود. 

انتهای پیام 2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول