اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲ هزار مستند خاطرات شفاهی والدین شهدا در استان تهران ساخته شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: بیش از ۲ هزار عنوان مستند خاطرات شفاهی والدین شهدا و جانبازان سال گذشته ساخته شد و امسال نیز 2 هزار و پانصد مستند مصاحبه تاریخ شفاهی در دستور کار است.

۲ هزار مستند خاطرات شفاهی والدین شهدا در استان تهران ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در مراسم اختتامیه مستند «آبروی کوچه‌ها» با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ساخت مجموعه آبروی کوچه‌ها که با زبان روان، ساده و گویایی از والدین معظم شهدا، همرزمان و نزدیکان شهدا به بیان سیره اخلاقی و رفتاری شهدا می‌پردازد، اظهار کرد: مستند آبروی کوچه‌ها در راستای تحقق منویات رهبری معظم انقلاب در خصوص زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است که شامل روایاتی دیدنی و  از زیست عفیفانه، بی‌آلایش و سراسر از پند و عبرت که شناخت مخاطب با زندگی شهدا را فراهم می‌کند.

وی گفت: بیش از ۲ هزار عنوان مستند خاطرات شفاهی والدین شهدا و جانبازان در سال گذشته ساخته شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز 2 هزار و پانصد مستند مصاحبه تاریخ شفاهی با والدین شهدا و جانبازان در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران افزود: در حوزه چاپ و نشر کتاب سال گذشته کتاب فاخر «فرماندهان شهید» شهرستان‌های استان تهران رونمایی شد و امسال نیز کتاب« قلعه قیام» با موضوع قیام خونین مردم دشت ورامین در خرداد سال ۱۳۴۲ در دست چاپ است که به زودی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بنیاد شهرستان‌های استان تهران در راستای رسالت اصلی که همانا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، امسال فیلم سینمایی«دست ناپیدا» را خواهد ساخت که مراحل ابتدایی از جمله نگارش فیلنامه و انتخاب عوامل انجام شده و به زودی کلید می‌خورد.

رضایی بیان کرد: دو مورد دیگر هم در مرحله نگارش فیلمنامه است که به روایت زندگی سردار شهید «یدالله کلهر » و سردار شهید«حاج کاظم نجفی رستگار» می‌پردازد.

 آیین اختتامیه فصل اول مستند ۲۶ قسمتی «آبروی کوچه‌ها» با حضور قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضایی مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مدیران صدا و سیما همراه با تجلیل از خانواده شهدا‌ی شهرستان‌های استان تهران ظهر امروز در هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول