اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح پتروشیمی گچساران با حضور رئیس‌جمهور

پتروشیمی گچساران، ایرانی ترین الفین کشور به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

افتتاح پتروشیمی گچساران با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران پتروشیمی این شهرستان به دست رئیس جمهور سیزدهم افتتاح شد.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار کرد: این پروژه در کنار پیشبرد اهداف کلان خود با مراکز دانش‌بنیان و با بیش از 70 شرکت ایرانی به‌منظور طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم موردنیاز در تعامل بوده به‌طوری‌که در برآورد کلی 83 درصد از این طرح ساخت داخل است.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ‌به‌ منظور رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، در ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران از فناوری روزآمد دنیا (ZDL) استفاده‌ شده که از ورود پساب‌های مایع به عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند. 

احمدزاده عنوان کرد: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی (سالیانه) این مجتمع تولید یک‌میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سی تری پلاس است.

وی افزود: میزان کل سرمایه‌گذاری این مجتمع (ریالی و ارزی)، ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۹۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی است.

احمدزاده گفت: بهره‌برداری از طرح پتروشیمی گچساران ظرفیت تولید اتیلن کشور از هشت میلیون تن به ۹ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد و تراز تولید اتیلن کشور مثبت می‌شود، قرار است افزون بر این طرح نیز واحد تولید پلیمر در گچساران هم احداث شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات‌ ‌اجرایی‌ ‌ساخت‌ پتروشیمی گچساران که در سال ۸۱ کلنگ آن بر زمین زده‌شده بود.

 

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول