اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

شورای نگهبان براساس مستندات اعلام نظر می‌کند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: ملاک برای ما ارائه مستندات است، صرف ادعا و شکایت کافی نیست.

شورای نگهبان براساس مستندات اعلام نظر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه امروز در نشستی خبری به مناسبت چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: رفتارهای نمایندگان و کاندیداهای انتخابات مجلس تحت رصد است و رفتارهایشان در تایید صلاحیت آن‌ها مؤثر است. 

وی ادامه داد: در ادعاهایی که در خصوص دخالت برخی نمایندگان در انتصابات مطرح می‌شود، ملاک برای ما ارائه مستندات است و صرف ادعا و شکایت در این خصوص کافی نیست. 

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: اگر در بررسی‌های خود به این نتیجه برسیم که نماینده یا نمایندگانی در انتصابات دخالت می‌کند،  یقینا در فرآیند بررسی و تأیید صلاحیت آنان مدنظر قرار خواهد گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه هیچکس اجازه ندارد در هر منصبی که هست بر خلاف قانون عملی انجام دهد، افزود: با هر نوع تخلف و جرائم انتخاباتی به شدت برخورد می‌کنیم و از تمام دستگاه‌های دخیل در امر انتخابات اعم از مجریان، ناظران، دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضایی درخواست می‌کنیم با تمام امکانات پای کار بیایند.

وی تأکید کرد: ما در شورای نگهبان حافظ و مدافع رأی مردم و انتخاب‌های آنان هستیم. 

مفید در خصوص تخلفات انتخاباتی، گفت: ما به هیچ وجه منکر برخی تخلفات در جریان انتخابات نیستیم، اما معتقدیم قسمتی از این موضوع نیز فضاسازی‌ و بزرگنمایی است. 

*قانون انتخابات در آستانه تغییر

وی در ادامه با انتقاد از قانون انتخابات کنونی به دلیل عدم شمولیت و عدم جامعیت، از لزوم تغییر و اصلاح آن بعد از ۲۰ سال سخن گفت و از مجلس شورای اسلامی به خاطر ورود به بحث تغییر قانون انتخابات قدردانی کرد. 

وی بیان کرد: در مصوبه مجلس در خصوص قانون انتخابات بسیاری از نقایص قانون فعلی رفع شده و  مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته، اما هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تأیید نهایی قرار نگرفته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نظام اسلامی از دو مقوم و عنصر اصلی شامل جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده، گفت: تا وقتی این دو اصل باقی‌ست، جمهوری اسلامی هم باقی‌ست. این دو عنصر از هم جدا نیستند و با هم آمیخته‌اند و یک رابطه عینی دارند. 

وی با بیان اینکه ما جمهوریت نظام را از اسلامیت آن گرفته‌ایم، گفت: شورای نگهبان حافظ و نگهبان و ضمانت بخش  این دو مقوم نظام اسلامی است.

مفید با انتقاد از عدم شناخت جامع و کامل از شورای  نگهبان در سطح جامعه، سه وظیفه اصلی و خطیر این شورا بررسی مصوبات مجلس از نظر عدم مغایرت احکام شرع و اصول مترقی قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برشمرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول