اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نهضت امام حسین (ع) ماندگارین نهضت در تاریخ است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هیچ حادثه‌ای در بشریت به اندازه واقعه عاشورا مکتب ساز نشد، گفت: تاریخ نشان می‌دهد که تمام نهضت‌های دنیا آرام آرام فروکش کرده و تنها نهضت پایدار مکتب امام حسین (ع) است.

نهضت امام حسین (ع) ماندگارین نهضت در تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش طلایه داران جهاد تبیین در مصلی رشت اظهار کرد: هدف از این همایش هم‌افزایی و هماهنگی و تدبیر در جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم ماه محرم با همت مضاعف است. 

وی با اشاره به اینکه هرجا دشمن فشار می‌آورد، مردم فهیم و با بصیرت ما در جهت احیای دین بهتر و بیشتر تلاش می‌کنند، گفت: امام حسین (ع) با خون خود اسلام را آبیاری کرد و از غربت بیرون آورد، حادثه کربلا بیانگر ۲ امر عزت و ذلت است و مردم ما با الگوبرداری از این مکتب همواره در راه حقیقت باقی می‌مانند.‌‌ 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، حادثه کربلا و نهضت امام حسین (ع) را ماندگار‌ترین عرصه در تاریخ دانست و افزود: هیچ حادثه‌ای در بشریت به اندازه واقعه عاشورا مکتب ساز نشد، حتی دشمنان اسلام میخواستند بعثت را تحریف کنند اما قیام امام حسین آن را حفظ کرد پس کربلا یک فرصت استثنایی برای بشریت است که در همه‌ زوایای آن هدایگری برای زندگی انسان وجود دارد. 

فلاحتی، استفاده از فرصت قیام عاشورا را مغتنم شمرد و بیان کرد: تمام نهضت‌های دنیا فروکش می‌کنند اما نهضت امام حسین (ع) حرارتی در دل‌ها ایجاد کرده که هم جاهل و غافل را نجات می‌دهد و هم گمراهان را هدایت می‌کند. 

وی خطاب به خواهران و برادران تصریح کرد: اینجا جای اهل فضیلت است و در مقابل با اهل رضیلت طرف هستیم، هوشیار باشید که برای غیر خدا کار نکنید، به دنبال ایمان و عمل صالح باشید، تحقیق و پژوهش کنید و با علم جوانان و نوجوانان را جذب کنید زیرا هدف ما احیای دین اسلام و راه امام حسین (ع) است. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید به بیانات مقام معظم رهبری افزود: از موقعیت‌های بدست آمده به خوبی استفاده کنید مثلا چند هزار نفر با دل‌های آماده به مجلس اهل بیت می‌آیند، باید با اجرای هنرمندانه آن‌ها را بهره‌مند سازید و جذب کنید و در مسیر عمل به دین و شریعت سوق دهید هر بیت شعر شما و هر سخن شما باید آموزنده باشد. 

فلاحتی با اشاره به محتوا و مضمون شایسته گفت: از کتاب‌های اصیل و شایسته استفاده کنید جایگاه عملی خود را در بالاترین مرتبه حفظ کنید، بدانید که کلام شما در جان مخاطب می‌نشیند، ارتباط هیئت‌ها و مردم را حفظ کنید این مجالس برای افزایش معرفت جوانان است. 

دشمن از طریق ابزارهای مختلف خبرهای دروغ و وارونه را به مردم می‌دهند

استاندار گیلان نیز در این مراسم به اولویت مسئله تبلیغ اشاره کرد و اظهار کرد: در کنار بحث گفتمان، دشمن‌شناسی هم بسیار حائز اهمیت است زیرا دشمن سالهاست با استفاده از ابزار‌های سخت افزاری و نرم افزاری جنگ را برعلیه مردم ایران و حکومت اسلامی شروع کرده است. 

اسدالله عباسی در مورد اینکه باید شیوه‌های تبلیغی را تغییر داد و با کمک ابزار‌های روز خوراک دینی و فرهنگی به مردم رسانید، گفت: دشمن از طریق ابزارهای روانشناختی و روانشناسی در رسانه‌ها از جمله روزنامه‌ها و فیلم‌ها، خبرهای دروغ و وارونه را به مردم می‌دهند و القای غلط و تزریق ناامیدی را به طور جدی در جامعه اجرایی می‌کند. 

وی به جهاد در مکتب امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: در مواجهه با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن باید گوش به فرمان رهنمودهای رهبری باشیم، هم در بحث دفاع قوی باشیم و هم با استفاده از ابزارها از جمله رسانه در بحث تهاجم در میدان جنگ قوی ورود کنیم. 

استاندار گیلان به ترغیب جوانان به دین اسلام و آموزه‌های دینی تاکید کرد و گفت: باید امید را در جامعه تزریق کرد و روحیه امید آفرینی که با ایمان به خدا حاصل میشود را در ساختار وجودی مردم جامعه پرورش داد، باید در همه حال شاکر باشیم زیرا ما پیچ‌های سخت انقلاب را گذراندیم و معادلات دشمنان را برهم زدیم که همه اینها را مدیون مکتبی هستیم امام حسین (ع) به ما آموخت. 

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ماه محرم تصریح کرد: باید در زمینه گفتمان و روشنگری کار کنیم تا جامعه در مسیر سلامت قرار بگیرد، ما جریان انتخابات را در پیش رو داریم، درست هست که هنوز در مسائل اقتصادی و فرهنگی مشکل وجود دارد اما باید با برنامه در مقابل کسانی که می‌خواهند نظام را تضعیف کنند، روبه رو شد، نقاط قوت و کارهای اساسی این دولت که تاثیر بسزایی در آینده اقتصادی کشور را دارد برای مردم عنوان کرد تا با اطمینان پای صندوق‌های رای بیایند و نسبت به آینده کشور دلگرم باشند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول