اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار فرمانده ارتش پاکستان با امیرعبداللهیان در تهران

ارتشبد «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان که به تهران سفر کرده، ظهر امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار فرمانده ارتش پاکستان با امیرعبداللهیان در تهران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ارتشبد سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان که در رأس هیأتی و در دیداری دو روزه به تهران سفر کرده، ظهر امروز (یکشنبه) ۲۵ تیر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 سید عاصم منیر احمد شاه فرمانده ارتش پاکستان در رأس هیأتی نظامی به تهران سفر کرده است. براساس اعلام سفارت ایران در اسلام‌آباد در این سفر طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه طرفین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. این پنجمین سفر خارجی عاصم منیر در طول دوره تصدی خود در مقام رئیس ستاد کل ارتش پاکستان است.

 

عاصم منیر همچنین قرار است با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز دیدار کند.

فرمانده ارشد پاکستان در این سفر با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین فرمانده نیروی هوایی ارتش ملاقات و گفت‌وگو کرد.

 «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان صبح شنبه با سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد. سرلشکر باقری در این دیدار تامین امنیت پایدار را در مناطق مرزی دو کشور و ایجاد سازوکارهایی جهت توسعه همکاری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد. (اینجا بخوانید)

وی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه روابط نظامی دو کشور بر افزایش تعاملات آموزشی و مناسبات مشترک دفاعی و امنیتی دو کشور در سطح منطقه تأکید کرد.

فرمانده ارتش پاکستان در سفرش به تهران همچنین با سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار عنوان کرد: محیط منطقه‌ای ما همواره تحت تاثیر نیروهای سیاسی بین‌المللی قرار داشته و قدرت‌هایی وجود دارند که اتحاد و انسجام مسلمانان را تحمل نمی‌کنند. تاریخ چهار دهه اخیر نشان می‌دهد به استثنای جنگ اوکراین، همه جنگ‌ها در منطقه جهان اسلام به وقوع پیوسته است و یک سوی این جنگ‌ها امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای همراه آنها بوده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اهمیت ارتقای ظرفیت‌ها و آمادگی‌ها برای توسعه همکاری‌ها در موضوع مقابله با گروهک‌های تروریستی و تهدیدات امنیتی در مرزهای دو کشور گفت: امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم و با گسترش تعاملات، همکاری‌ها و اقدامات مشترک و هم افزا به حیات گروهک‌های تروریستی پایان خواهیم داد و امنیت پایدار را در مناطق مرزی دو کشور برقرار می‌سازیم.

ارتشبد «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان همچنین با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش با امیر خلبان حمید واحدی فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد. فرمانده نیروی هوایی ارتش در این دیدار روابط بین دو کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و بر گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین با سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول