اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«استان قزوین» میزبان دومین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی کشور

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی از انتخاب استان قزوین به عنوان میزبان برگزاری دومین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی کشور خبر داد.

«استان قزوین» میزبان دومین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست شورای عالی سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌ فرهنگی با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، جمعی از معاونان و مدیران وزارتخانه میراث‌ فرهنگی و اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد.

علی دارابی در این نشست گفت: جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌ فرهنگی عدالت رسانه‌ای در استان‌ها را دنبال می‌کند و به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای استان‌ها در حوزه میراث‌ فرهنگی و رسانه است.

معاون میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: اولین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی سال گذشته در یزد برگزار و امسال این جشنواره به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: جمعی از بزرگان سینما، تلویزیون، تئاتر، جامعه دانشگاهی و … عضو شورای عالی سیاست‌گذاری این جشنواره و جزو دست‌اندرکاران ما هستند، هدف از برگزاری این جشنواره این است که توجه ها به حوزه میراث‌فرهنگی افزایش یابد و بتواند سواد میراثی جامعه را بالا ببرد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳ هزار اثر پذیرفته شده در جشنواره داشتیم که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند و امسال پیش‌بینی ما این است که آثار ارسالی بیش از این خواهد بود.

دارابی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره در استان‌ها نیز اهداف و دلایل مهمی دارد که از آن جمله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که باید تهران‌گریزی را انجام دهیم و عدالت رسانه‌ای را در سایر استان‌ها دنبال کنیم. ضمن این که با برگزاری جشنواره‌ در استان‌ها، ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی می‌شود و استعدادهای موجود در استان‌ها شکوفا خواهند شد و از دانش و تجربه جوانان در هر استان بهره خواهیم بود.

این مسوول بیان کرد: دبیرخانه مرکزی این جشنواره در نیاوران راه‌انداری شده و یک دبیرخانه نیز در قزوین راه‌اندازی خواهد شد.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار درباره معرفی جشنواره، راه‌انداری کمیته مردمی است. ضمن این که ساخت تیزر و ویدئو می‌تواند به معرفی این جشنواره بیش از پیش کمک کند. فراخوان جشنواره به زودی اعلام و پوستر جشنواره در جلسه بعد رونمایی خواهد شد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره حقیقتا کار بزرگی است و نقش مهمی در معرفی و شناخت ظرفیت‌های حوزه میراث‌ فرهنگی دارد.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: استعدادهای فراوانی در بین نسل جوان در استان‌های مختلف وجود دارد و همچنین ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه میراث‌ فرهنگی در نقاط مختلف کشور داریم که نیازمند معرفی بیشتر هستند. از این رو برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌ فرهنگی می‌تواند به شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها و این استعدادها کمک کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول