اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| ایمن سازی نقاط حادثه خیز خراسان رضوی در اولویت است

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی، ایمن سازی نقاط حادثه خیز را از اولویت های استان عنوان کرد و گفت: ایمن سازی نقاط حادثه خیز باعث کاهش حوادث جاده ای می شود.

فارس من| ایمن سازی نقاط حادثه خیز خراسان رضوی در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، «یک طرفه شدن جاده بردسکن به سبزوار» یکی از سوژه‌های مردمی است که تعداد بیشماری در سامانه (فارس من) از آن حمایت کرده اند.

در توضیحات این درخواست آمده است: «با توجه به وضعیت بد جاده بردسکن به سبزوار و دو طرفه بودن این جاده علیرغم ترافیک شدید، هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این جاده که به جاده مرگ معروف شده، هستیم. لطفاً نسبت به سلامت جان هموطنان عزیزمان بی تفاوت نباشید و با یک‌طرفه کردن این جاده، خدمت خالصانه خود را نشان داده و پیگیری عاجل فرمایید.»

ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان در اولویت است

جعفر شهامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار، با بیان اینکه محور موجود در قالب طرح تحول بهسازی راه‌ها لکه گیری و روکش محورهای استان طی برنامه سه ساله تعریف شده و در دست اجراست،افزود:در یکسال اخیر بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای بهسازی روکش راههای اصلی و شریانی استان منعقد شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد : در سطح استان تا کنون بیش از ۸۵۰ کیلومتر لکه گیری و روکش طی یکسال اخیر انجام شده و در سال‌جاری بیش از ۳۱۷ هزار تن آسفالت فقط در روکش راه‌ها در حوزه راهداری اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان‌کرد :محورهای منتهی به سبزوار در حوزه سبزوار- بردسکن ۲ پیمانکار و حوزه سبزوار اسفراین ۲ پیمانکار و سبزوار نیشابور ۴ پیمانکار دارای قرارداد هستند.

شهامت خاطر نشان کرد: در بازدید اخیر مدیرکل نگهداری راههای سازمان راهداری از محور سبزوار بردسکن تقویت منابع اعتباری و سهمیه قیر این محور در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طی سه ماه آتی لکه گیری محور سبزوار- نیشابور بطور کامل انجام و محورهای سبزوار- بردسکن و سبزوار- اسفراین در نقاط بحرانی محور لکه گیری تکمیل و عملیات روکش راه پیشرفت مناسبی خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: ارزیابی انجام شده توسط این اداره کل ضرورت تعریض یا احداث باند دوم برای بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راههای فرعی استان را نشان می دهد که محورهای کامیون رو شریانی بطور منطقی در اولویت قرار دارد، لیکن احداث باندهای دوم در شرح وظایف راهداری نیست.

شهامت در ادامه گفت: در رابطه با نقاط پرتصادف، تعداد نقطه مصوب ملی استان ۳۰ نقطه ابلاغی در زمستان سال گذشته است که در حال طراحی بوده و رفع خطر و ایمن سازی آن نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با اعتبارات سفر دولت و تجمیع اعتبارات ملی و استانی ۲۰ نقطه حادثه خیز در راههای استان ایمن سازی و رفع خطر شده است،تصریح کرد:در خصوص نقاط حادثه خیز این محور، تنها یک نقطه در حدود کیلومتر ۳۵ محور در حوزه بردسکن حوالی بیجورد در نقاط مصوب جدید قرار دارد که در دستور کار سال‌جاری قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: در حال حاضر اولویت مصوب راهداری استان روکش و لکه گیری و عملیات حفاظتی روی ۱۰۰۰ کیلومتر راه شریانی اصلی استان طی سال‌جاری است که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

شهامت خاطرنشان کرد : همچنین ایمن سازی نیمی از نقاط حادثه خیز استان و تکمیل مصوبات سفر دولت به استان هم در اولویت کاری قرار دارد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول