اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به کرمانشاه ابلاغ شد

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی سهم استان کرمانشاه است که اخیرا ابلاغ شده است.

۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به کرمانشاه ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مختار احمدی مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین عملکرد بانک‌هاب عامل در پرداخت تسهیلات جز دو بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در استان، اظهار کرد: تا به امروز ۶۶۳ میلیارد تومان تسهیلات(قرض‌الحسنه بدون سود) با اشتغالزایی نزدیک به ۶ هزار ۵۰۰ نفر توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی تسهیلات جز ۲ بند ب تبصرع ۱۶ در دو حوزه «کارفرمایی» و «خوداشتغالی» عنوان کرد و افزود: سقف تسهیلات کارفرمایی مبلغ ۴ میلیارد تومان و خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در حوزه تسهیلات کارفرمایی، اضافه کرد: کارفرمایانی که در بحث تکمیل و توسعه واحدها نیازمند تسهیلات هستند با سرانه اشتغال ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، یعنی به ازای هر نفر که بیمه تأمین اجتماعی کرده مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی در حوزه تسهیلات خوداشتغالی نیز، گفت: متقاضیان این حوزه با وارد به سامانه، درخواست ارائه می‌دهند. پس از تأیید دستگاه اجرایی دیگر نیاز به بررسی در کمیته‌های فنی و کارشناسی نیست،  مستقیما به بانک ارجاع و با مراجعه به بانک و تحویل مدارک نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می‌شود.

احمدی افزود: رسته‌های که مجوز از دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان صمت، کشاورزی و میراث فرهنگی دریافت می‌کنند؛ مشمول دریافت تسهیلات خوداشتغالی می‌شوند.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول حوزه مشاغل خانگی استان کرمانشاه، اظهار کرد: کل سهمیه سال گذشته استان در این حوزه ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که خوشبختانه با همراهی دستگاه اجرایی و بانک عامل با راهبری استاندار و معاون وی توانستیم علاوه بر اینکه ۱۰۰درصد سهم استان را جذب کنیم، ۳ میلیارد تومان از سهم سایر استان‌هایی که نتوانسته بودند سهم استان خود را جذب کنند دریافت کنیم و عملکرد استان در حوزه مشاغل خانگی را به ۱۰۶ میلیارد تومان رساندیم.

احمدی در پایان، خاظرنشان کرد: امسال بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی سهم استان کرمانشاه است که اخیرا ابلاغ شده و کار ثبت‌نام، صدور مجوز و معرفی به بانک هم در دستورکار قرار دادیم.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول