اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات جدید در کرانه باختری؛ 3 اسرائیلی مجروح شدند

3 صهیونیست شهرک‌نشین در جنوب کرانه باختری هدف حمله عناصر فلسطینی قرار گرفتند و وضعیت یکی از آن‌ها وخیم است.

عملیات جدید در کرانه باختری؛ 3 اسرائیلی مجروح شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی، صبح امروز (یکشنبه)، از تیراندازی در ایست‌بازرسی «تفوع» در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

کرانه باختری که از همه سو در کنترل و محاصره رژیم صهیونیستی است، در یک سال گذشته و بخصوص در ماه‌های گذشته به دردسر بسیار جدی این رژیم تبدیل شده است. تقریبا هفته‌ای نیست که در آن یک یا چند عملیات نظامی علیه عناصر صهیونیست انجام نشود.

طبق گزارش کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در این عملیات یک شهرک‌نشین از ناحیه سینه مجروح شده و مجری عملیات بسرعت محل را ترک کرده است. تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در عین حال خبر داد مجری عملیات از یک خودرو که با سرعت زیادی در حال حرکت بوده، به سمت شهرک‌نشینان تیراندازی کرده است.

برخی منابع صهیونیستی شمار مجروحان را دو نفر گزارش کردند که حال یکی از آن‌ها وخیم توصیف شده است. ارتش رژیم صهیونیستی لحظاتی بعد در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که در این عملیات سه شهرک‌نشین مجروح شده‌اند و نیروهای این رژیم در حال تعقیب مجری عملیات هستند. 

شبکه کان در ادامه گزارش خود اشاره کرد که این عملیات را یک گروه انجام داده‌اند که یکی از آن‌ها از خودرو پیاده شده و به شهرک‌نشینان تیراندازی کرده است.

لحظاتی بعد «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این عملیات گفت: «عملیات دلیرانه مقاومت در نزدیکی ایست‌بازرسی نظامی تفوع در بیت لحم را تبریم می‌گوییم و آن را پاسخ طبیعی و مشروع به جنایت‌های ارتش اشغالگران، شهرک‌نشینان و ورود غیرقانونی آن‌ها به مسجد الاقصای شریف می‌دانیم.»

«عبداللطیف قانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ضمن تبریک، گفت که این عملیات نشان می‌دهد مقاومت در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و به اشغالگران در تمامی شهرها و اردوگاه‌ها با حملات خود پاسخ می‌دهد.

به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به‌ویژه در تجاوز اخیر این رژیم به شهر جنین در شمال کرانه باختری که با هدف اعلامی ازبین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی صورت گرفت، تعداد عملیات‌های استشهادی علیه نظامیان صهیونیست افزایش یافته است.

در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهر جنین که واکنش‌های شدیدی همراه شد، ۱۲ فلسطینی شهید، ۱۲۰ نفر اسیر و ۱۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول