اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیش‌بینی برداشت بیش از 4 هزار تن محصول از نخلستان‌های لامرد

مدیر جهاد کشاورزی لامرد گفت: برداشت نوبرانه خارک و رطب نخیلات در سطح بیش از ۷۵۰ هکتار نخلستان‌های بخش اشکنان شهرستان لامرد آغاز شده است.

پیش‌بینی برداشت بیش از 4 هزار تن محصول از نخلستان‌های لامرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، علیرضا محمدی با اشاره به این نکته که پیش بینی برداشت نخیلات در شهرستان بیش از 4 هزار تن می باشد و اولین  برداشت با  رقم زودرس گشخواه در تیرماه آغاز شده است، بیان کرد: با توجه به توصیه های انجام شده در زمینه مدیریت باغ  و مبارزه به موقع با آفات، پیش بینی می شود افزایش عملکرد نسبت به سال قبل را داشته باشیم.

این مسئول در ادامه عمده ارقام موجود در شهرستان را گشخواه ، شاهانی، خاصویی،کبکاب ،لشت، قصب پیارم برشمرد و افزود: این موارد شامل ارقام محلی و تجاری می باشد و هرساله در کنار مصرف تازه خوری، خشک کردن و فرآوری خانگی، ارسال به استانهای مختلف و صادرات  آن را نیز شاهد هستیم.

محمدی بیان کرد: با توجه به ارزش نخیلات و سازگاری با منطقه، طی چند سال اخیر شاهد افزایش سطح زیر کشت  و توجه بیشتر به این درخت با ارزش ئ خوشبین به ادامه این روند و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط هستیم.

وی بیان نمود : برداشت نخیلات که با گرمای هوا در تیر ماه آغاز شده است ، هر ساله در بخش های مختلف شهرستان انجام و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول