اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حجت‌الاسلام مصباح یزدی: انقلاب در کنار برخی ریزش‌ها، رویش‌های بسیاری داشته است

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی(ره) در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی، گفت: انقلاب در کنار برخی ریزش‌ها، رویش‌های بسیاری داشته است.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی: انقلاب در کنار برخی ریزش‌ها، رویش‌های بسیاری داشته است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی، گفت:‌ آنچه رزمندگان ما را در ۸ سال دفاع مقدس در مقابل همه جهان، پیروز کرد، ایمان فرزندان ملت ایران بود.

وی افزود:‌ آن فرد بسیجی که در میدان نبرد با آغوش باز به استقبال شهادت می‌رود بر اساس باور به این راه چنین می‌کند. اگر این باور از بین برود و در اعتقادات خودمان سست شویم، شور، حرارت‌، احساسات و عواطف ممکن است، فروکش کند و به دنبال آن در رفتار ما ضعف‌هایی پدید بیاید.

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی(ره) با بیان اینکه تاریخ متاسفانه درس‌های عبرت آموزی دارد، بیان کرد: افرادی در صدر اسلام کنار پیامبر اسلام(ص) بودند حتی در برخی جنگ‌ها نیز مشارکت داشتند. اما، آن‌ها به مرور عقب‌نشینی کردند و پس از پیامبر از گرد او پراکنده شدند و جانشین رسول خدا را تنها گذاشتند. این حادثه در طول تاریخ و در تاریخ اسلام بارها تکرار شده است.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی و دوران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی هم نمونه‌ای از ریزش‌ها داریم. در جریان انقلاب دانشجویانی داشتیم که انقلابی بودند و بسیار پر شور ظاهر شدند و از دیوار سفارتخانه آمریکا بالا رفته و این مرکز جاسوسی را با قاطعیت تسخیر کردند ولی چند سالی نگذشت که از کار خود توبه کردند و با همان آمریکا دست سازش و دوستی دادند.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی ادامه داد: در مقابل ریزش خواص، افردای را داشتیم که به ظاهر مقابل این انقلاب بودند ولی با اندکی بصیرت و آگاهی از اهداف انقلاب توبه کرده و به دامان ملت بازگشتند؛ این انقلاب رویش‌های بسیار عظیم نیز داشته است.

وی گفت:‌ اگر می‌خواهیم در این راه ثابت قدم بمانیم، چاره‌ای غیر از تقویت مبانی فکری و ایمانی وجود ندارد. آنچه شور و احساسات را دوام می‌بخشد و رفتار را تا آخر ثابت نگاه ‌می‌دارد، فکر قوی است که دشمن از آن بی‌بهره است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول