اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس خواستار اتخاذ موضع یکپارچه برای حمایت از مسجدالأقصی شد

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بر ضرورت اعتکاف در مسجدالأقصی و مقابله با یورش‌های روزمره فلسطینیان به این مسجد مقدس تأکید کرد.

حماس خواستار اتخاذ موضع یکپارچه برای حمایت از مسجدالأقصی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به یهودی‌سازی قدس اشغالی و یورش‌های مکرر به مسجدالأقصی، خواستار گسترش اعتکاف فلسطینیان در این مسجد مقدس و مقابله قاطعانه با یورش‌های روزمره صهیونیست‌ها و جلوگیری از بازسازی این مسجد، شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (دیروز) نیز تظاهرات هفتگی فلسطینیان در حی الشیخ واقع در قدس اشغالی را که در اعتراض به طرح‌های کوچ اجباری فلسطینیان برگزار شد، سرکوب کردند.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «شهاب نیوز»، الرشق گفت که بهترین اقدام فلسطینیان در شرایط کنونی، اتخاذ سیاست‌های فوری برای جلوگیری از اشغال مجدد خانه‌های فلسطینیان ساکن قدس و حمایت از نمادهای قدس و مقابله با خواسته‌های صهیونیست‌ها برای تبعید ساکنان فلسطینی قدس از این شهر است.

وی تصریح کرد که تهدید علیه قدس به حدی رسیده که رژیم اشغالگر در پی اجرای پروژه شهرک‌سازی جدید در قدس برای قطع ارتباط محله‌های آن است حال آنکه سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان و جلوگیری از ساخت و ساز آن‌ها را ادامه می‌دهد و قصد دارد یک شهرک بزرگ در اراضی شهرک بیت صفافا واقع در جنوب شرقی قدس احداث کند و علاوه بر آن با ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در دو شهرک «گیلو» و «پیسگات زئوف» موافقت کرده است.

این عضو حماس افزود که با توجه به این طرح‌های رژیم صهیونیستی، اتخاذ یک موضع فلسطینی یکپارچه برای حمایت از مقاومت و یاری فلسطینیان ساکن قدس ضروری است.

وی خواستار اتخاذ موضع عربی و اسلامی و برای حمایت از قدس و مسجدالأقصی در برابر خطرات یهودی‌سازی شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول