اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

فارس من| مانگا داستان‌های مصوری که فضای مدرسه را جنسی می‌کند

«فضای مدرسه را به سمت موضوعات جنسی می‌برند.» پاسخ دانش‌آموزی 17 ساله است که پویشی را برای جمع‌آوری آثار مصور ژاپنی که به نام مانگا معروف‌اند ثبت کرده و از تأثیر گذاری این نوع آثار بر ذهن و روان دوستانش ابراز نگرانی می‌کند.

فارس من| مانگا داستان‌های مصوری که فضای مدرسه را جنسی می‌کند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت مطالبه‌ای در سامانه تعاملی فارس من با عنوان «فروش و نشر کتاب‌ غیراخلاقی مانگا را ممنوع کنید» آورده است: «لطفا فروش و نشر کتاب‌های غیراخلاقی اعم از کتاب‌های جنسی، مانگا و کتاب‌های ترویج دهنده فرهنگ غلط و نادرست را ممنوع کنید.»

او، 17 ساله است و نگران ترویج این جور کتاب‌ها در مدارس.

مانگا، کمیک یا رمان گرافیکی است که از ژاپن نشات گرفته‌ است. در ژاپن، مردم در هر سنی مانگا می‌خوانند که شامل آثاری در طیف گسترده‌ای از ژانرهاست: اکشن، ماجراجویی، کسب و کار و تجارت، کمدی، کارآگاهی، درام، تاریخی، ترسناک، معمایی، عاشقانه، علمی ـ تخیلی و فانتزی، جنسی، ورزشی و بازی‌ها و غیره. از دهه ۱۹۵۰، مانگا به بخش فزاینده‌ای از صنعت نشر ژاپن تبدیل شده‌ است و تا سال ۱۹۹۵، بازار مانگا در ژاپن ۵۸۶ میلیارد ین ارزیابی شده بود.

دوستانم فضای مدرسه را جنسی می‌کنند

پویا انصاری، ثبت کننده پویش «فروش و نشر کتاب‌ غیراخلاقی مانگا را ممنوع کنید» با بیان این که  باید جلوی فروش و نشر این آثار که غالباً غیرمجاز هستند، گرفته شود، اظهار داشت: این نوع کتاب‌ها در سطح جامعه زیاد شده است. مخصوصاً کتبی که غیرمجازند. کتب مانگا در شهرمان به راحتی خرید و فروش می‌شوند و بحران‌های شخصیتی و فرهنگی را برای خوانندگان ایجاد می‌کنند. افرادی که از این نوع آثار استفاده می‌کنند دیگر برایشان قبح و حرمت برخی از موضوعات معنایی ندارد.

انصاری که خود دانش‌آموز پایه دوازدهم است و ۱۷ سال دارد درباره تأثیراتی که این آثار روی دوستانش گذاشته است، می‌گوید: کمیک‌هایی که صداوسیما نشان می‌دهد اگر قالب جذاب‌تری داشته باشد برای هم سن‌های من نیز کشش خواهند داشت؛ چرا که با فرهنگ ایرانی ما مطابقت دارند. این نوع کتب، آثار مخربی را روی خوانندگان می‌گذارد؛ به طوری که در صحبت کردن، لباس پوشیدن و رفتار با بزرگ‌تر هیچ خط قرمزی ندارند. حتی فضای علمی و دوستانه مدرسه را نیز به سمت و سوی موضوعات جنسی سوق می‌دهند.

خبرگزاری فارس در ۱۹ تیر گزارشی با عنوان («مانگا» داستان‌های مصور جنسی با ریشه ژاپنی که اخلاق را هدف گرفته‌اند) منتشر کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول