اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

سردار بابا احمدی: نمایشگاه «محله اسلامی» با حضور ۵۰ قرارگاه برتر برپا می‌شود

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: نمایشگاهی باحضور ۵۰ قرارگاه محله اسلامی برتر از سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود.

سردار بابا احمدی: نمایشگاه «محله اسلامی» با حضور ۵۰ قرارگاه برتر برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حیدر بابا احمدی معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: قرارگاه‌های تحول محله با نام شهید سلیمانی با هدف پای کارآمدن ظرفیت‌های مردمی و با محوریت مساجد تشکیل و عملیاتی شده است. در این راستا نمایشگاهی باحضور ۵۰ قرارگاه محله اسلامی برتر از سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد.

تحقق محله‌های مردم سالار اسلامی هدف پایگاه‌های بسیج

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم الحرام و همزمانی برپایی نمایشگاه عملکرد محلات اسلامی با آن، به استفاده از این فرصت و ظرفیت ارزشمند برای تحقق پیام عاشورا که همان ترویج فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر است، تأکید کرد.

بابا احمدی با اشاره به این مطلب که یکی از مأموریت‌های محوری و اساسی پایگاه‌های مقاومت بسیج، تحقق محله‌های مردم سالار اسلامی است، افزود: برای نیل به تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی و درک و فهم طلوع خورشید ولایت عظمی باید کار را از محله‌ها آغاز کنیم.

بسیجیان قرارگاه تحول محله را تشکیل می‌دهند

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تحقق محله‌های مردم سالار اسلامی، با راهبری و هدایت ائمه جماعات به عنوان امامان محله و با هم‌افزایی و همکاری همه ارکان مسجد اعم از هیأت امنا، خادمین، مسئولین کانون‌های فرهنگی، ورزشی، مؤسسات، هیأت‌های مذهبی که همه از بهترین بسیجیان در صحنه هستند، در دستور کار است.

وی بیان کرد: بسیجیان گردهم می‌آیند و با دعوت و تشکیل قرارگاه‌های تحول محله با حضور منتخبینی از نخبگان، متنفذین، معتمدین محله، قرارگاه تحول محله را که مزین شده به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل می‌دهند.

افق و چشم‌انداز ده ساله

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این قرارگاه‌ها، نظام مسائل محله را در ابعاد و شئون مختلف احصا کرده و با بسیج ظرفیت‌های مردمی گره‌گشایی می‌کنند.

بابا احمدی با تأکید بر این مطلب که این قرارگاه‌ها در یک افق و چشم‌انداز ده ساله به ۵۰ هزار قرارگاه افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: از آذرماه سال ۱۴۰۰ این قرارگاه‌ها رسماً آغاز کرده‌اند و این طرح عظیم و سرنوشت ساز عملیاتی شده است. به گونه‌ای که امروز به ۱۹ هزار و ۲۰۰ قرارگاه رسیده است. در سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۳۰ قرارگاه عملیاتی شد و طوری برنامه‌ریزی شد که به لطف الهی در پنج ساله اول سند ده ساله راهبردی اعتلای بسیج از مجموع ۵۰ هزار قرارگاه، ۴۰ هزار قرارگاه محقق شود.

چه کسانی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند؟

وی ادامه داد: اقدام مبارکی که در ایام پایانی ماه ذی‌الحجه و در آستانه ماه محرم‌الحرام شاهد آن هستیم. نشست تخصصی برگزیدگانی از قرارگاه‌های محلات اسلامی استان‌ها و مسئولین و شخصیت‌های کشوری و لشکری به ویژه دستگاه‌های متولی امر مسجد و محله است که با حضور هیأت عالی اندیشه‌ورز بسیج تشکیل و هدف اصلی آن تبادل تجربه و الگوسازی است.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین افزود: مسئولین دستگاه‌های مختلف، شخصیت‌های کشوری و لشکری برای بازدید از این نمایشگاه دعوت‌اند. اقشار مختلف بسیج نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت، ضمن اینکه این بازدیدها باعث تشویق و ترغیب هرچه بیشتر بسیجیان و فرماندهان مجاهد در عرصه دفاع مقدس نرم می‌شوند، می‌توانند با مشاوره و حمایت‌های خود موجبات اعتلای هرچه بیشتر این قرارگاه‌ها را فراهم سازند.

بابا احمدی در پایان تأکید کرد: با همدلی و هم افزایی مردم و مسئولین، ضمن تحقق محله‌های مردم سالار اسلامی، گام‌های ارزشمندی در جهت تحقق جامعه اسلامی برداشته خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول