اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

میزان مصرف برق در خوزستان رکورد زد

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با مصرف ۹ هزار مگاوات برق، حد نصاب جدید در میزان مصرف برق در خوزستان ثبت شد.

میزان مصرف برق در خوزستان رکورد زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ادیب روستایی مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته به هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات رسید که یک عدد قابل تامل در مصرف برق است.

روستایی با بیان اینکه این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل که هشت هزار و ۴۰۶ مگاوات بوده ۶.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: این رکوردزنی مجدد اوج مصرف، در دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: این میزان از مصرف که یک رکورد در تاریخ شبکه برق خوزستان است از رکورد قبلی مصرف که در هفته گذشته (جمعه ۱۶ تیرماه) با هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات به ثبت رسیده، نیز عبور کرده است.

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱، هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات بوده که در ۱۸ مرداد و درجه ۵۴ درجه رخ داده است.

روستایی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها از تداوم روند افزایش دما در هفته جاری حکایت دارد، گفت:  با توجه به این موضوع که رکورد پیک مصرف در یک روز تعطیل رخ داده و این موضوع که ۸۳ درصد مصرف شبکه برق استان در بخش خانگی است، کلید پایداری شبکه به دست مشترکین این بخش است.

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان افزود: مردم با کاهش مصرف خود به ویژه کاهش بار سرمایشی که بیش از ۹۰ درصد مصرف بخش خانگی را شامل می‌شود، علاوه بر آنکه می‌توانند از پاداش‌های مدیریت مصرف بهره‌مند شوند کمک خواهد کرد در این گرمایی که از تحمل خارج است شبکه دچار حادثه ناشی از پرباری نشود و آسایش خانواده‌ها تضمین شود.

وی ادامه داد: با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌شود که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولر‌های اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول