اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوانان باید طبق استانداردها باشد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: در برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان باید طبق استانداردها عمل کنیم اگر جوانان ما در مسیر درست قرار بگیرند بسترساز آبادانی و توسعه در استان می‌شوند.

برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوانان باید طبق استانداردها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آمنه غلام ویسی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جوانان قشر حساس جامعه هستند انسان در این دوره سرنوشت زندگی خود را تعیین و برای آینده خود تصمیم‌گیری می‌کند و همین مهم می‌طلبد برنامه‌ها و نیازهای این قشر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه جوانان نیروی محرکه توسعه هستند، گفت: جوانان و بانوان دو قشر از جامعه هستند که نقش اساسی در توسعه جامعه دارند و بر همین اساس باید برای این دو قشر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان خاطرنشان کرد:  در برنامه ریزی برای اوقات فراغات جوانان باید طبق استانداردها عمل کنیم اگر جوانان ما در مسیر درست قرار بگیرند بسترساز آبادانی و توسعه در استان می‌شوند.

به گفته غلام‌ویسی، امروز دشمنان تمام توان خود را بکار گرفته‌اند تا کردستان را استانی توسعه‌نیافته و ناامن جلوه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه دشمنان به دنبال القای آن هستند استان کردستان در اوج امنیت مسیر توسعه را با سرعت می‌پیماید.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: مسابقات و المپیادهای مختلف ملی و بین‌المللی ورزشی که در ماه‌های آینده با حضور چندین کشور دنیا در کردستان برگزار می‌شود برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است.

وی عنوان کرد: امروز همه باید بدانند که کردستان در اوج امنیت مسیر توسعه را با سرعت طی می‌کند.

مجید آوج معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: جلسات متعددی با مسئولین و فرمانداران شهرستان‌ها در راستای برنامه ریزی هرچه بهتر برای اوقات فراغات جوانان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۴ جلسه ستاد ساماندهی برگزار شده که مصوبات و پیشنهادهای مختلفی از جمله اجرای برنامه‌های گفت‌وشنود جوانان، اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی در ابعاد فنی ـ حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با تاکید بر تقویت آگاهی‌های دینی، اطلاع رسانی فعالیت‌های حوزه اوقاف فراغت در رسانه‌های استان و برگزاری برنامه اردوهای جهادی و روایت پیشرفت در  این جلسات انجام گرفته است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در ادامه بر ضرورت برگزاری جشن و مراسم، برنامه‌های مشارکتی در راستای غنی‌سازی هرچه بهتر ویژه برنامه های اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و گفت: کمبود امکانات و منابع فراغتی متناسب با نیاز جوانان، محدود بودن برنامه‌های فراغتی، ساختارهای تکراری که مخاطب پسند نیست، موازی‌کاری بین دستگاه‌های متولی، هزینه بالای کلاس‌ها در دوره‌های آموزشی و مهارتی و ...از مشکلات و چالش‌ها در این حوزه است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تاکنون در برنامه‌ریزی‌ها به جوانان ساکن در روستاها کمتر توجه می‌شود که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در پایان گفت: در تدوین و اجرای برنامه‌های 1402 سه  مولفه مهم ارتقای هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان، افزایش روحیه نشاط و مسئولیت پذیری جوانان بسترسازی برای اشتغال در برنامه ریزی ها باید مد نظر دستگاه‌های ذیرربط قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول