اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

واکنش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به یک خبر

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در خصوص خبری تحت عنوان «انتخابات سازمان نظام روان شناسی و مشاوره از نظر آیین نامه‌ای مشکل ندارد» جوابیه‌ای ارسال کرده است.

واکنش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به یک خبر

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در خصوص خبری تحت عنوان «انتخابات سازمان نظام روان شناسی و مشاوره از نظر آیین نامه‌ای مشکل ندارد»از قول احمد حسینی فلاحی نماینده محترم همدان منتشر شده است، جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است: تعویق انتخابات سه ساله شورای مرکزی و هیأت بازرسان به دلیل کارشکنی و شکایت متعدد نمایندگان وزراء به دادستانی، هیأت دولت و مجلس است و اراده سازمان در آن دخیل نبوده است. ثبت‌نام اعلامی توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم‌ بر اساس آیین نامه هیأت ابلاغی ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ به دلیل اینکه هیأت اجرایی مرکزی تشکیل نشده است،بر طبق ماده ۱۲ همین آیین نامه تقویم انتخابات باید توسط هیأت اجرایی مرکزی پیشنهاد و توسط هیأت نظارت مرکزی تأیید شود.

سه نفر از پنج نفر از اعضای هیأت اجرایی مرکزی آیین نامه هیات وزیران، معاونین سازمان و‌ نماینده شورای مرکزی هستند که از این‌ مصوبه اطلاعی ندارند؛اگر مصوبه اصلاحی ابلاغ شده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ مد نظر است که شامل ثبت نام اعلامی با آیین نامه۱۴۰۱/۱۲/۲۳ هیات وزیران که قبل از این‌مصوبه است؛نمی‌شود .

بنابراین ثبت نام اعلامی ،مسیر قانونی را طی نکرده است.بر اساس اخبار دریافتی و مستندات بعد از اتمام ثبت نام افرادی را به لیست اضافه کرده‌اند که ثبت نام را مخدوش کرده است. بر طبق ماده هشت و تبصره ۲ ماده ۷ قانون تشکیل سازمان مصوب مجلس شورای اسلامی اجراء مصوبات شورای مرکزی برای سازمان الزام آور است.

شورای مرکزی در جلسه مورخ۱۴۰۲/۰۴/۱۹ مصوب کره است؛ انتخابات در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ توسط سازمان برگزار شود و از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ثبت نام آغاز می‌شود و‌ در موعد مقرر انتخابات برگزار‌ می‌شود.انتظار می‌رود همگان به خصوص رسانه‌ها به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی که در رأس همه امورات است، احترام گذاشته و با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره همکاری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول