اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دمشق: با شرکت‌های ایرانی برای تامین نیاز سوریه به ادوات کشاورزی همکاری می‌کنیم

رئیس اتحادیه عمومی کشاورزان سوریه که در راس هیاتی به تهران سفر کرده از همکاری‌ دوجانبه با شرکت‌های ایرانی برای تامین نیازهای سوریه به تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد.

دمشق: با شرکت‌های ایرانی برای تامین نیاز سوریه به ادوات کشاورزی همکاری می‌کنیم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الوطن، «احمد صالح ابراهیم» رئیس اتحادیه عمومی کشاورزان سوریه و هیئت همراه وی در سفر خود به ایران در خصوص ابعاد همکاری‌های دوجانبه این اتحادیه با شرکت‌های ایرانی و چگونگی تامین نیازهای سوریه از محصولات این شرکت‌ها گفت‌وگو کردند.

رئیس اتحادیه عمومی کشاورزان و هیئت همراه در سفر به تهران در جریان بازدیدی که از شرکت تراکتورسازی ایران برای ساخت تراکتورهای کشاورزی و شرکت نوسازی تولید تجهیزات و قطعات یدکی انجام داد، در جریان تولید، مشخصات فنی و نحوه بهره مندی از قابلیت‌های موجود و مناسب بازار سوریه و بخش کشاورزی آن قرار گرفتند.

 شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران نیز در حاشیه این بازدید بر اهمیت همکاری بین تهران و دمشق در بخش کشاورزی و بهره مندی از تخصص ایرانیان در این زمینه به دلیل نقش حیاتی آن در تامین امنیت غذایی و تداوم و توسعه بخش تولید کشاورزی تاکید کرد.

محمد الخلیف، رئیس دفتر امور زراعی اتحادیه عمومی کشاورزان سوریه نیز در گفت‌وگو با الوطن گفت: این بازدید بر اساس دعوتنامه شرکت تراکتورسازی ایران از اتحادیه کشاورزان سوریه انجام شده است تا از مدل‌های تراکتور ساخت این شرکت ایرانی از نظر ظرفیت، قدرت و سایر مشخصات مطلع شویم.

وی تاکید کرد: در صورت انطباق مدل‌های تولیدی شرکت تراکتورسازی ایران با مشخصات مورد نیاز، پیش بینی می‌شود، به زودی قراردادی بین اتحادیه کشاورزان سوریه و شرکت ایرانی منعقد شود تا مقداری تراکتور عرضه و بین کشاورزان سوری توزیع شود.

الخلیف با با بیان اینکه نیاز به جبران کمبود تراکتور وجود دارد، تاکید کرد: در حال حاضر تقاضای زیادی برای تراکتور از سوی انجمن‌های کشاورزی و کشاورزان در سوریه وجود دارد.

وی افزود: تراکتورهای تولیدی در ایران ارزانتر از تولید هند هستند، بنابراین احتمال می‌رود برای تامین مقداری تراکتور با آنها توافق شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول