اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حسینیه جهادگران؛ نمایش همدلی و تراوش همبستگی

مسؤول قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌ (ع) مازندران با اشاره به راه‌اندازی نخستین حسینیه جهادگران استان، گفت: در این حسینیه محور خدمات جهادی است و همه اینجا به طریق و سلوک جهادی عزاداری می‌کنند.

حسینیه جهادگران؛ نمایش همدلی و تراوش همبستگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کافی است بدانند مردم مشکل دارند، آن وقت آرام و قرار نمی‌گیرند و با تمام وجود وارد میدان می‌شوند، این خصلت جهادگران است؛ جهادگرانی که مشکلات امروز جامعه را به خوبی درک می‌کنند و در همه حوزه‌ها ورود پیدا کردند.

حجت‌الاسلام میکائیل محمدپور مسؤول قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) استان مازندران درباره فعالیت این قرارگاه می‌گوید؛ کار کردن در حوزه فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که دشمن تمام تلاش خود را در این حوزه به‌کار گرفته است.

وی افزود: اهمیت اقدامات فرهنگی در جنگ ترکیبی دشمنان این است که امروز مردم باید در کنار هم باشند و اتحاد و همبستگی ما در همه اوصاف موجب شکست دشمنان خواهد شد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) استان مازندران اضافه کرد: به همین دلیل اقدام به راه‌اندازی نخستین حسینیه جهادگران استان مازندران از دهه اول محرم امسال کردیم که این عزاداری نشان‌دهنده اتحاد، همدلی، مهربانی و تراوش محبت و همبستگی مردم است.

محمدپور بیان کرد: این مراسم دهه اول ماه محرم الحرام سال ۱۴۰۲ همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روزهای ۲۸ تیر تا ۶ مردادماه در مصلی المهدی (عج) شهرستان بابلسر برگزار خواهد شد که در این مکان همه میهمان امام حسین (ع) هستند و یادبودی از آیت‌الله شهید سلیمانی است.

وی یادآور شد: قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) استان مازندران از سال ۹۵ با انجام خدمات جهادی با نام اهل بیت (ع) شروع به کار کرد.

مسؤول قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) استان مازندران تصریح کرد: دو سال بود در دهه اول محرم در گلزار شهدای بابلسر هیأت خادمان قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) برنامه برگزار می‌‌کردیم اما به این فکر افتادیم کار قرارگاه، کار جهادی است و براساس رسالت جهادی بودن خودمان یک کار خوبی در محرم انجام دهیم که هم عزاداری باشد و هم در راستای رسالت جهادی باشد به همین منظور نخستین حسینیه جهادگران استان مازندران را که در نوع خود بی‌نظیر است، در سطح ملی شروع به کار می‌کنیم.

محمدپور خاطرنشان کرد: تفاوت حسینیه جهادگران این است اینجا محور خدمات جهادی است و همه اینجا به طریق و سلوک جهادی عزاداری می‌کنند.

وی افزود: پزشکان متخصص و فوق‌تخصصی به جای اینکه در مطب خودشان باشند فرصت می‌گذارند در این حسینیه حضور می‌یابند و به‌صورت صلواتی هم دندان‌پزشکی، فوق‌تخصص، پزشک عمومی، خدمات آزمایشگاهی و درمانی دیگری که در دستور کار است، پرستاران و پزشکان به این امور می‌پردازند‌.

مسؤول قرارگاه جهادی امام حسن‌مجتبی‌(ع) استان مازندران ادامه داد: در کنار خدمات جهادی همه بهره می‌برند و مردم قشر ضعیف جامعه دعوت به‌این حسینیه هستند عزاداری‌ها هم انجام می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه حسینیه کودکانه هم داریم که کودکان به‌روش کودکانه خود در حسینیه عزاداری می‌‌کنند، افزود: کلاس‌های مهارت‌آموزی، دوره‌های مشاوره و در کنار آن برنامه شیرخوارگان و سه‌ساله‌های حسینی را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه عزاداری در این حسینیه جهادگران به سلوک جهادی است، گفت: به این معنا که ️همراه با مواکب درمانی تخصصی و عمومی، دندانپزشکی و اورژانس برادران و خواهران، فرهنگی، تبیینی، اشتغال، مهارت‌آموزی، پذیرایی و اطعام، خدمت اداری با حضور مدیران کل استان، حقوقی،مشاوره‌ای، اهدای خون، رادیو محرم، حسینیه کودکان، روضه خانه، آزاد‌سازی زندانی، اهدای جهیزیه،غرفه عکاسی، ویژه برنامه‌های شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌ها و سایر را در دستور کار داریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول