اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب کشوری هستند

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در جلسات هماهنگی متولیان نظارت بر بازار مرغ تاکید شد که همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع بازار ضمن تشدید نظارت ها بدون اغماض با متخلفان برخورد کنند.

فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب کشوری هستند

مرتضی شریفی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز در این باره اظهار داشت: نظارت بر بازار استان فارس توسط مجموعه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و بازاریان، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ کشوری است و در وبسایت 124 روزانه اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند. 

مدیرکل هماهنگی اقتصادی فارس تأکید کرد: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ به مراجع قضایی معرفی شده اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از اول اردیبهشت ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰ هزار و ۶۱۱ مورد بازرسی از بازار استان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۵۵۴۸ پرونده تخلف شده که به جریمه ای در حدود ۸۸۰۰ میلیارد ریال محکوم شده اند.

او بیشترین تخلف را مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور عنوان کرد.

شریفی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بدون کمک مردم استان مقدور نیست، اعلام کرد: سامانه ۱۲۴ اداره کل صنعت معدن تجارت، سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان، شماره تماس 07132172020 بازرسی بازار اداره کل جهاد کشاورزی استان و شماره تماس 07132340000 بازرسی اتاق اصناف استان راههای ارتباطی ذیل جهت دریافت گزارشات مردمی از وضعیت بازار است.

مدیر کل اقتصادی استانداری فارس در خصوص وضعیت نانوایی ها نیز گفت: مرکز رصد و پایش گندم و آرد و نان ایجاد شده است و مردم می توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان، گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت را از طریق شماره تماس 07136286544 یا سامانه پیامکی 30004592 اعلام کنند تا در اسرع وقت به مشکلات رسیدگی شود.

شریفی به اقدامات تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ تن شکر و ۱۰۰۰ تن برنج هندی و تایلندی از ابتدای تیرماه جاری در حال توزیع است، ضمن اینکه بیش از ۹۰۰۰ تن شکر نیز توسط کارخانجات قند و شکر استان در این مدت‌ توزیع شده و برای ایام محرم و صفر نیز سهمیه برنج و شکر و مرغ و گوشت توزیع خواهد شد.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول