اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امام جمعه موقت خرمشهر: حفظ جمهوریت و اسلامیت در قوانین بر عهده شورای نگهبان است

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: حفظ جمهوریت اسلام و اسلامیت نظام و اسلامیت قوانینی که در جمهوری اسلامی تصویب می‌شود بر عهده شورای نگهبان است.

امام جمعه موقت خرمشهر: حفظ جمهوریت و اسلامیت در قوانین بر عهده شورای نگهبان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر حجت‌الاسلام عبدالله بحرانی امام جمعه موقت خرمشهر ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: رعایت امر به معروف و نهی از منکر خواسته امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است لذا منبر امام حسین (ع) به امر معروف و نهی منکر است و فضایل را در مجالس باید گشترش دهیم.

وی افزود: شهادت امام حسین(ع) باید استمرار حق و حقیقت باشد و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج پیدا کند.

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری به روز مباهله اشاره کرد و افزود: روز مباهله سندی که قرآن در مورد عظمت و بزرگی اهل بیت عصمت و طهارت یاد کرده و حضرت امیرالمومنین(ع) را نفس رسول الله(ص) برمی‌شمارد.

بحرانی به 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: حضرت امام سال 1358 دستور تاسیس شورای نگهبان را می‌دهد و بعد از تشکیل مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد شورای عالی دستگاه قضایی در آن زمان 6 نفر در این شورا معرفی می‌شوند و به اولین شورای نگهبان تشکیل می شود.

وی در ادامه گفت: حضرت امام این تجربه را از مشروطه داشتند وقتی دیدند که مشروطه قوانین مجلس شورای ملی آن موقع با اسلام تطابق داشته باشد مشروطه مشبوعه شدند و اتفاقاتی که در طول تاریخ افتاد امام این تجربه را از آنجا داشتند فرمان دادند شورای نگهبان وظیفه آن پاسداشت اسلام در قوانین موضوع هست را تاسیس کنند و از جانب دیگر قانون را با قوانین اساسی تطبیق دهند.

امام جمعه خرمشهر بیان کرد: شورای نگهبان دو وظیفه دارد حفظ جمهوریت اسلام و اسلامیت نظام و اسلامیت قوانینی که در جمهوری اسلامی تصویب می‌شوند حتما باید مطابق با فقه جعفری و اسلام باشد.

وی ادامه داد: از جانب دیگر جمهوریت نظام در قانون اساسی برخی انتخاب‌ها به عهده مردم گذاشته اعم از انتخاب نمایندگان شورای مجلس اسلامی، مجلس خبرگان که وظیفه تعیین رهبر اینها وظایفی که قانون اساسی به عهده شورای نگهبان گذاشته و مطابق با ارای مردم انتخابات انجام می‌شود لذا جمهوریت نظام در دست شورای نگهبان است.

بحرانی با بیان اینکه کشوری که از بدو تاسیس تا کنون انتخابات در آن انجام شده است جمهوری اسلامی ایران است، گفت: انتخابات شورای شهر به عهده شورای نگهبان نیست لذا ساز و کاری که به عهده هیات نظارت که مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌دهد و در هر استان نظارت بر انتخابات را برعهده دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول