اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توقع مردم کهگیلویه از رئیس جمهور توجه ویژه به پروژه‌های آبی است

امام جمعه کهگیلویه گفت: مهم‌ترین خواسته مردم این شهرستان از هیأت دولت توجه و تخصیص ویژه به پروژه‌‌های در حوزه آب است.

توقع مردم کهگیلویه از رئیس جمهور توجه ویژه به پروژه‌های آبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت، دیدار رهبر معظم انقلاب با مبلغین و روحانیت را یادآور شد و با توجه به نگرانی رهبری نسبت به مسئله تبلیغ اظهار کرد: اگر بخواهیم فرمایشات حضرت آقا را در یک جمله جمع کنم این است که رهبری نسبت به تبلیغ از طرف حوزه‌های علمیه رضایت ندارند و این فرمایش درست و به جا و مهمی است.

امام جمعه کهگیلویه افزود: متأسفانه تعداد مساجد ما کم هستند، روحانیون هم کم هستند و همین تعداد اندک هم عده‌ای اداری هستند.

وی ادامه داد: آخوندی که اداری شود و منبر نداشته باشد کارمند هست و آخوند نیست، کار روحانی تبلیغ، ارشاد و موعظه است و بعد اداری.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: در مسئله تبلیغ شناخت مخاطب مهم است، به روحانیت توصیه می‌کنم مبانی فکری غلط غرب را بیان کنید، دشمن در چهل سال اخیر تلاش‌های فراوانی برای مقابله با اسلام کرده و باید حوزه‌های علمیه و جامعه مبلغین نسبت به  تبلیغ دین اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه کهگیلویه داشتن روحیه جهادی را از دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب به جامعه روحانیت عنوان و بیان کرد: این‌که عده‌ای می‌گویند کاری به سیاست نداریم اشتباه است، امروز دفاع از نظام اسلامی واجب است.

وی سفر رئیس جمهور به آفریقا را یادآور شد و با بیان این‌که آقایان قریب به ۱۱ سال این ارتباط را قطع کرده بودند گفت: این قاره دارای معادن فراوان و از ثروتمندترین قاره‌هاست و فرصت فراوان برای صادرات است، در این سفر ریاست جمهوری صادرات بدون رد و بدل ارز و دلار را مطرح کرد و قبول شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: این قاره فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است و باید استقبال باشکوه و عظمت از رئیس جمهور را قدر دانست، وزارت امور خارجه و اقتصاد برای سرمایه‌گذاری جدیت داشته باشند.

امام جمعه کهگیلویه مسئله نگران‌کننده استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در اوکراین را یادآور شد و اظهار کرد: این جنگ علیه بشریت و انسانیت است و جامعه جهانی باید ایستادگی کند و سازمان ملل نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان این‌که در هفته شورای نگهبان قرار داریم تصریح کرد: اسلامیت نظام مهم‌ترین مسئله است که شورای نگهبان آن را حفاظت می‌کند و همه باید به قانون تمکین کنیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به راهپیمایی عظیم و باشکوه ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: این حضور باشکوه نشان داد مردم تشنه اهل بیت و اسلام هستند.

وی سفر هیات دولت به استان را یادآور شد و با بیان این‌که استان ما استان پرآب و هشت میلیارد مترمکعب روان‌آب در استان داریم گفت: از این‌همه ظرفیت آب ما یک میلیاردو صد میلیون متر مکعب اجازه برداشت داریم و از همین فقط ۳۵۰ میلیون متر مکعب استان ما آب برداشت می‌کند، این عدد کمی است و از آن مجور برای تخصیص به استان، هنوز ۷۵۰ میلیون مترمکعب نتوانستیم برداشت کنیم.

وی ادمه داد: علت آن این است که پروژه‌های زخمی استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه آب به ثمر ننشستند و توقع ما از از رئیس جمهور این است این پروژه‌ها به ثمر بنشینند.

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که در سال گذشته ۷۱۰ میلیاردتومان به اندازه سه سال، به پروژه‌ها تزریق شد گفت: امیدواریم در این سفر با یک عدد قابل توجه این عقب‌ماندگی تاریخی جبران شود چرا که تولید برق، آب شرب، آب صنعت، کنترل سیلاب، اشتغال و اقتصاد پایدار اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اظهار کرد: توقع داریم از رئیس جمهور که نگاه ویژه به مسئله آب که حیاتی‌ برای استان است داشته باشند.

امام جمعه کهگیلویه خواستار استقبال باشکوه از مردم برای ورود هیات دولت به استان شد و با بیان این‌که جنس خواسته‌های ما مشخص است گفت: در کهگیلویه، سد آبریز، گندمکار، سد بالیات، رود سمه و سد سرپری نیاز شهرستان هستند که باید تخصیص داده شود، اگر بناست کلمه محروم از استان ما برداشته شود این سفر برای ما حیاتی است و باید نهایت تلاش و بهره را از آن ببریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول